به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
اپل از سرویس اختصاصی اشتراک کانالهای تلویزیون بهنام Apple TV Plus رونمایی کرد. کوپرتینوییها ادعا میکنند تجربهی جدیدی را به کاربران خود عرضه خواهند کرد.
اپل پس از سالها حدسوگمان و شایعههای متعددی که در ماههای اخیر منتشر شد، سرویس اختصاصی استریم ویدئوی خود را بهنام Apple TV Plus رونمایی کرد. مدیرعامل کوپرتینوییها، تیم کوک، در رویداد امشب در سالن استیو جابز، از سرویس جدید و همچنین بهروزرسانی و بازطراحی اپلیکیشن Apple TV رونمایی کرد. تیم کوک در ابتدای صحبتهای خود گفت: «همانطور که حدس میزنید، امشب رویدادی کاملا متفاوت خواهیم داشت».
پیتر استرن، سخنگوی اپل در رونمایی از سرویس استریم ویدئویی بود که با این صحبتها، جزئیات بیشتری از اپل تیوی پلاس شرح داد:
ما تجربهی جدیدی از تماشای تلویزیون طراحی کردیم که شما در آن، تنها برای برنامههای دلخواه خود، هزینه پرداخت میکنید. همهی آنها هم در یک اپلیکیشن واحد و با رمز ورودی قرار دارند که در اختیار شما است.
هر محتوایی که دوست دارید، در لحظه و بدون تبلیغات مشاهده کنید. برنامههای دلخواهی خود را دانلود کنید و هرجا که دوست داشتید، با خود ببرید. از بالاترین کیفیت صدا و تصویر لذت ببرید. هیچ نیازی به جابهجا شدن در اپلیکیشنهای مختلف هم نخواهید داشت.
استرن در خلال صحبتهای خود طرحهایی هم از اپلیکیشن جدید TV نشان داد که بهطور کامل بازطراحی شده است تا همهی محتوا را در یک محل به کاربر نمایش دهد. البته، با وجود تلاش کوپرتینوییها، نتفلیکس در برنامهی جدید با آنها همکاری نکرد و بههمین دلیل، محتوای آن شبکه در سرویس جدید اپل موجود نیست.
اپل تمام تلاش خود را به کار گرفت تا اپلیکیشن Apple TV را بهعنوان مرکز تمامی عضویتهای کاربران در سرویسهای تماشای ویدئو، بهینهسازی کند. تجربهی نرمافزاری بازطراحیشده، به کاربران امکان میدهد تا برنامههای جذاب جدید را راحتتر پیدا کنند و همچنین، پیشنهادها از سرویسهای ویدئویی دیگر نیز بهراحتی در همان اپلیکیشن قابل مشاهده هستند.
در ماه ژانویهی سال جاری میلادی، تیم کوک اعلام کرد که اپل به رکورد ۱.۴ میلیارد دستگاه iOS فعال رسید. آن حجم از دستگاههای متنوع و همچنین Apple TV که بهصورت پیشفرض در آنها قرار دارد، نکتهی مهمی در موفقیت سرویس جدید هستند.
در رویداد امشب، اپل اعلام کرد که Apple TV بهزودی روی مک هم عرضه خواهد شد. بهعلاوه، کوپرتینوییها از اپلیکیشنهای TV و iTunes Movies برای تلویزیونهای هوشمند سامسونگ نیز رونمایی کردند. چنین رویکردی، یک قدم جدید برای اپل محسوب میشود تا مشتریان جدید را فراتر از دستگاههای خودش، جذب کند. آن اپلیکیشنها، بهمرور در تلویزیونهای هوشمند برندهای دیگر همچون سونی، الجی، ویزیو و دیگر برندها هم عرضه خواهند شد.
ارائهی سرویس بهعنوان مرکزی برای عضویتهای متعدد کاربران در سرویسهای ویدئو، ایدهی جدید نیست. آمازون مدتها پیش چنین رویکردی را با عرضهی افزونهی Prime Video Channels در پلتفرم خود شروع کرد. افزونهای که به کاربران پرایم امکان میدهد تا برنامههای شرکای دیگر همچون HBO، Showtime، Starz، CBS و دیگر شبکهها را هم مشاهده کنند.
راحتی استفاده، هدف اصلی ارائهی چنین سرویسهای جامعی محسوب میشود. برای کاربران، رویکرد آسانتر آن است که همهی محتوا در یک مکان عرضه شود و آنها بتوانند هزینههای صورتگرفته برای محتوا را بهتر کنترل کنند. رویکرد اپل، کمی با آمازون تفاوت دارد. آنها برای ارائهی محتوای شبکههای دیگر، از کاربران تقاضای ثبتنام در سرویس بزرگی همچون آمازون پرایم را ندارند و بههمین دلیل، موانع ورود به برنامهی اشتراکی هم کمتر خواهد بود.
اپل از هر حق اشتراکی که در سرویس جدید فروخته میشود، سهمی را برداشت خواهد کرد. همین سهمها، به افزایش درآمد بخش سرویسهای کوپرتینوییها کمک بسیاری خواهد کرد. چنین درآمدهایی بسیار مهم محسوب میشوند چرا که شرکت آمریکایی، بهدنبال کاهش فروش آیفون، قصد دارد تا منابع پایدارتری برای درآمد خود ایجاد کند.
منابع خبری تخمین میزنند که اپل در سال جاری میلادی حدود ۲ میلیارد دلار در ساخت برنامههای ویدئویی اختصاصی سرمایهگذاری خواهد کرد. آنها امید دارند که برنامههای اختصاصی، فاصله را با رقبای بزرگی همچون نتفلیکس، آمازون و هولو، کمتر کند. البته، آن برنامهها نیاز به زمان دارند و رقبا نیز حرکتهای بزرگتری در سر دارند. بهعنوان مثال، نتفلیکس امسال برای تولید برنامههای اختصاصی، ۱۰ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد. بههرحال، اپل با وجود آنکه دیرتر به رقابت ویدئویی وارد شد، تاکنون موفق به تأیید همکاری با بزرگانی در آن حوزه شده است.
بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
ارسال پاسخ