هواوی: اعلام تاریخ رونمایی از EMUI 11

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سرانجام هواوی به شکل رسمی تاریخ رونمایی از رابط کاربری EMUI 11 را که پیش از این بارها به شکل غیر رسمی اعلام شده بود را رسما اعلام کرد. این رابط کاربری روز ۲۰ شهریور (۱۰ سپتامبر) و همزمان با شروع کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی معرفی خواهد شد و این تاریخ در تصاویر تبلیغاتی کنفرانس نیز به چشم می‌خورد. جالب اینجاست که در تصویر منتشر شده علاوه بر گوشی هوشمند شاهد اجاق مایکروویو، یخچال، دستگاه تهویه هوا و تلویزیون نیز هستیم. در توضیحات این تصویر آمده:

تلفن‌های همراه فقط تلفن‌های همراه نیستند. چه چیز دیگری می‌توانند باشند؟

با توجه به اینکه همه دستگاه‌ها در یک تصویر با هم ترکیب شده‌اند و یک ابر نیز در کنار آنها قرار گرفته، تصویر به سرویس ابری هواوی (Huawei Cloud) و برخی قابلیت‌های جدید آن اشاره می‌کند، اما مشخص نیست دقیقا به چه چیزی اشاره می‌کند. هواوی این هفته میزبان رویداد بزرگ HDC 2020 می‌باشد و قرار است در این مراسم از EMUI 11 و HarmonyOS 2 رونمایی کند. با این حال این شرکت چینی قصد دارد تا برخی نوآوری‌های سخت‌افزاری خود را نیز در این مراسم نشان دهد. طبق اعلام رسمی هواوی در روز ۲۰ شهریور دو ارائه انجام خواهد شد که اولی از ساعت ۷ به وقت گرینویچ آغاز می‌شود و به توسعه‌دهندگان (EMUI 11 و HarmonyOS 2) مربوط خواهد بود. پس از صرف ناهار و استراحتی کوتاه کنفرانس ۱ ساعته ارائه جهانی محصولات هواوی آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود از محصولاتی مانند فری‌بادز پرو (FreeBuds Pro) و میت ۴۰ لایت (E) در این مراسم رونمایی شود. البته این احتمال وجود دارد که هواوی در این کنفرانس تاریخ معرفی سری پرچمدار میت ۴۰ را نیز اعلام کند.

از طرفی در حالی که همه منتظر بودند تا هواوی در IFA 2020 از پردازنده جدید Kirin 9000 رونمایی کند، این اتفاق رخ نداد. به گفته رسانه‌های چینی مدیریت هواوی به دو دلیل رونمایی از اولین پردازنده ۵ نانومتری دنیا را به تاخیر انداخته است. دلیل اول عدم تمایل به جلب توجه و دلیل دوم تحویل گرفتن Kirin 9000 از TSMC که به‌ صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته در حال تلاش است تا بتواند قبل از مهلت تعیین شده ۲۴ شهریور (۱۴ سپتامبر) توسط مقامات آمریکایی، آنها را آماده کند. قابل ذکر است که از تاریخ یاد شده شرکت‌هایی که از سخت‌افزار و نرم‌افزار آمریکایی استفاده می‌کنند حق هیچ‌گونه تجارتی با هواوی را ندارند و یعنی چینی‌ها حدود ۴ روز وقت دارند تا انبار‌های خود را با محصولات مختلف از جمله پردازنده Kirin 9000 پر کنند. هنوز تعداد دقیقی از پردازنده‌های تولید شده اعلام نشده، اما به گفته کارشناس‌ها این تعداد به ۱۵ میلیون عدد خواهد رسید و نیاز میت ۴۰ را پوشش خواهد داد. نزدیک‌ترین زمانی که می‌توان برای معرفی Kirin 9000 درنظر گرفت روز ۲۰ شهریور و در رویداد HDC 2020 می‌باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر