غیر فعال سازی قابلیت خودکار تبلت مود در ویندوز 10

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت مایکروسافت قصد دارد تا حالت خودکار تبلت مود را در نسخه جدید ویندوز 10 غیرفعال کند. بنابراین کاربران اکنون باید به صورت دستی این ویژگی را فعال کنند.

شرکت مایکروسافت همواره دارای حالت تبلت برای ویندوز 10 در کامپیوترهای شخصی 1×2، از جمله محصولات سرفیس بوده است. با این حال به نظر می رسد در آخرین عرضه نسخه بتای ویندوز 10 حالت خودکار تبلت مود از میان برداشته شده و کاربر باید با استفاده از رابط لمسی و مراجعه به Action Center، این ویژگی را به صورت دستی فعال کند.

نسخه جدید تبلت مود، فاصله بین آیکون های نوار وظیفه را بیشتر کرده، جستجوگر نوار وظیفه را به صورت یک آیکون واحد درآورده، صفحه کلید لمسی را در نواحی متنی به صورت خودکار باز کرده و جستجوگر فایل را با یک طراحی بهینه لمسی تعویض می کند.

ایده اصلی این بروزرسانی، نزدیک کردن تجربه کاربر در هر دو حالت است، به نحوی که خریداران لپ تاپ های 1×2 تبدیل پذیر، تفاوت چندانی را در ظاهر رابط تبلت مشاهده نکنند. مایکروسافت بیان کرده که این تجربه جدید به کاربران اجازه می دهد تا در حین ورود به حالت تبلت، وضعیتی مشابه با دسکتاپ را تجربه کنند. طبق توییت زیر کاربرانی که علاقه مند به حالت تبلت مود فعلی هستند، فعلا می توانند از آن استفاده کنند.

مایکروسافت قصد دارد حالت خودکار تبلت مود را به نفع لپ تاپ های 1×2 و تبدیل پذیر، به تدریج حذف کند. البته دلیل دیگر می تواند به رویداد آینده این کمپانی در ماه اکتبر ربط داشته باشد. این غول دنیای فناوری قرار است تا سیستم عامل Core OS را برای دستگاه های لمسی و پوشیدنی خود ارائه دهد. بنابراین ویندوز 10 فعلی، بیشتر توسط کاربران تجاری به کار خواهد رفت. سیستم عامل Core OS مجهز به یک رابط بصری لمسی شبیه به تبلت مود فعلی است. در حقیقت Core OS می تواند سیستم عامل انتخابی برای نسل بعدی دستگاه های مشتری مدار باشد، مثل کامپیوترهای شخصی مجهز به دو نمایشگر، که احتمالا در رویداد سرفیس از آن ها رونمایی می شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع