سهم ویندوز 10 در بازار به 50 درصد رسید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بر اساس آمار، ماه گذشته کمپانی مایکروسافت در بخش سیستم عامل ها عملکرد خوبی داشته است. ویندوز 10 مایکروسافت 50 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

وب سایت Networkmarketshare به تازگی آمار و ارقام اوت 2019 را برای عموم به نمایش گذاشته است. آن طور که از این آمارها پیداست، کمپانی مایکروسافت موفق ترین کمپانی در این ماه بوده است. ویندوز 10 مایکروسافت، برای اولین بار پس از عرضه توانسته است 50 درصد از سهم بازار را در اختیار خود قرار دهد. همچنین، در بخش مرورگرها نیز مرورگر Microsoft Edge این کمپانی رشد جزئی در این ماه تجربه کرده است.

ویندوز 10 مایکروسافت

در میان سیستم عامل ها، ویندوز 10 مایکروسافت با حدود 2 درصد رشد در ماه گذشته توانست 50.99 درصد از کاربران را جذب کند. در رتبه بعدی، نسخه قدیمی سیستم عامل مایکروسافت یعنی ویندوز 7 قرار دارد که حدود 30.44 درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته است. با این حال، همچنان مایکروسافت در تلاش است تا این 30 درصد کاربر را تحت فشار قرار دهد که سیستم عامل خود را به ویندوز 10 ارتقا دهند، چرا که پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 رو به پایان است.

پس از این دو سیستم عامل مایکروسافت، سیستم عامل کمپانی اپل، مک او اس 10.14 با 5.95 درصد در جایگاه سوم قرار دارد. همانطور که پیداست، در زمینه سیستم عامل ها، شرکت  مایکروسافت موفق تر عمل کرده است، همچنین آمار نشان می دهد کاربران بیشتری سیستم عامل خود را از ویندوز 7 به ویندوز 10 ارتقا داده اند.

اما در بخش مرورگرها داستان کمی فرق دارد؛ اگرچه در ماه گذشته مرورگر Edge مایکروسافت رشد کمی را تجربه کرده، اما همچنان از رقبای خود عقب تر است. در این بخش، سهم مرورگر محبوب گوگل کروم در ماه گذشته کمی کاهش یافته و همچنان با 67.22 درصد بیشترین سهم را در این بازار دارد. به دنبال آن نیز موزیلا فایرفاکس با 8.43 درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. در رتبه های بعدی نیز اینترنت اکسپلورر با 7.50 درصد و مایکروسافت اج با 6.34 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع