سامسونگ در اندیشه تولید یک گوشی تاشو سه قسمتی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

علی‌رغم اینکه اولین گوشی تاشو سامسونگ یعنی گلکسی فولد نتوانسته آن‌طور که باید و شاید انتظارات را برآورده کرده و موفق ظاهر شود ولی کمپانی کره‌ای تصمیم گرفته گوشی جدیدی از این سری را تولید کند اما تاریخ عرضه آن بستگی به عملکرد گلکسی فولد فعلی دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سامسونگ می‌خواهد گوشی تاشویی بسازد که شبیه موبایل‌های قدیمی دردار است و این یعنی وقتی افراد نمایشگر ۶٫۷ اینچی آن را تا می‌کنند شکل مربع می‌شود. در جلوی آن هم یک دوربین سلفی در نقطه‌ای سیاه رنگ مشاهده می‌شود که شبیه دوربین جلو نوت ۱۰ پلاس خواهد بود و وظیفه تصویربرداری با دوربین عقب را نیز دو لنز بر عهده خواهند داشت. لازم به ذکر است که اگر گوشی را یک بار تا کردید، دو لنز عقبی میان صفحه نمایش جای‌گیری می‌کنند.

اکثر افرادی که به گوشی‌های تاشو علاقه دارند، به خاطر ظاهر جذاب این دستگاه‌هاست به همین دلیل سامسونگ با شرکت طراحی تام براون (Thom Browne) از آمریکا همکاری را آغاز کرده تا بتواند گوشی‌هایی بسازد که با سلیقه افراد علاقه‌مند به صنعت مد و فشن سازگاری داشته باشد. یک منابع موثق و آشنا به اقدامات سامسونگ مدعی شده که گوشی تاشو بعدی سامسونگ از گلکسی فولد فعلی بسیار باریک‌تر خواهد بود و برای دستیابی به این هدف از ماده UTG برای ساخت صفحه نمایش استفاده خواهد شد هرچند باز هم دوام دستگاه در اولویت قرار دارد.

دومین نسل گلکسی فولد احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۰ و در کنار گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۱۱ معرفی خواهد شد ولی تاریخ ورود آن به بازار بستگی به میزان موفقیتی دارد که نسل اول آن کسب می‌کند.

در حال حاضر مشخص نیست که کمپانی کره‌ای چه سخت‌افزاری را در گلکسی فولد ۲ (نام احتمالی دستگاه) قرار خواهد داد ولی پردازنده کووالکوم اسنپدراگون ۸۶۵ و پشتیبانی از اینترنت ۵G بسیار محتمل به نظر می‌رسند. سیستم عامل آن هم اندروید ۱۰ و رابط کاربری‌اش نیز نسخه ۲٫۱ One UI خواهد بود. به علاوه، به خاطر نسبت بدنه به تصویر عالی نسل دوم گوشی تاشو سامسونگ، اپلیکیشن‌ها کارایی زیادی خواهند داشت و نیازی نخواهد بود تا رابط کاربری آنها تغییر کند بنابراین مشکلات مربوط به گلکسی فولد به وجود نخواهد آمد.

تاریخ عرضه گلکسی فولد فعلی و امکانات احتمالی آن

چندین ماه پس از عرضه گلکسی فولد اصلی، مشکلات آن یکی‌یکی خود را نشان دادند تا سامسونگ مجبور شود فروش آن را متوقف کرده و تاریخ دیگری را برای عرضه آن اعلام کند. اما حالا به نظر می‌رسد این دستگاه بار دیگر آماده ورود به بازار شده چرا که پیش ثبت‌نام در برخی از کشورها آغاز گردیده اما فعلاً خبری از تاریخ دقیق عرضه نیست. آن‌طور که حساب کاربری Evan Blass در توییتر ادعا کرده، گلکسی فولد از ۲۷ سپتامبر (روز جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸) وارد بازار خواهد شد.

اولین گوشی تاشو سامسونگ دارای نمایشگر ۷٫۳ اینچی Dynamic AMOLED با رزولوشن ۱۵۳۶*۲۱۵۲ پیکسلی است و از کیفیت تصویر +HDR10 هم پشتیبانی می‌کند. این پنل را یک صفحه نمایش ۴٫۶ اینچی Super AMOLED با نسبت بدنه به تصویر ۲۱:۹ و رزولوشن ۷۲۰*۱۶۸۰ پیکسلی همراهی می‌کند.

این دستگاه که در حال حاضر ۹۸۰ دلار قیمت خورده است، امکانات جذابی دارد که از آن جمله می‌توانیم به کووالکوم اسنپدراگون ۸۵۵، رم ۱۲ و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی اشاره کنیم که البته امکان افزایش ظرفیت حافظه به وسیله مموری کارت میکرو SD وجود ندارد.

در مورد دوربین این دستگاه هم بگوییم در آن شش لنز مشاهده می‌شود که سه عدد از آنها به صورت عمودی در قاب پشتی جای‌گیری کرده‌اند که یکی ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، یکی ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با قدرت زوم ۲ برابری و دیگری ۱۶ مگاپیکسلی زاویه گسترده است. دوربین‌های سلفی هم ۱۰ مگاپیکسلی اصلی و ۸ مگاپیکسلی تشخیص عمق هستند که در ناچ گوشه صفحه نمایش قرار گرفته‌اند و یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی هم وجود دارد که در بالای نمایشگر خارجی مشاهده می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع