مشخصاتی از آی‌فون ۱۱R منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل همیشه از سری گوشی‌های جدید خود در ماه سپتامبر (شهریورماه) پرده برمی‌دارد و امسال نیز قصد دارد در دهم سپتامبر (یعنی نوزدهم شهریورماه) خانواده جذاب آی‌فون ۱۱ را معرفی نماید. سال پیش سالگرد یازدهمین نسل از گوشی‌های اپل شمرده می‌شد و برای همین شاهد مدل‌های مختلفی از آی‌فون‌های مثل آ‌ی‌فون XS، XS مکس و XR بودیم. در حقیقت مدل XR با قابلیت‌های کم‌تر و قیمت کم‌تری به بازار عرضه می‌شود تا هر کسی و با هر بودجه‌ای قادر به خرید محصولات اپل باشد. به‌نظر می‌رسد این سنت نیز امسال ادامه پیدا کند و شاهد معرفی اپل از نسخه آی‌فون ۱۱R باشیم. اما این گوشی هوشمند چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟ در زیر به این پرسش پاسخ داده‌ایم.

با این‌که تا حالا برخی از مشخصات اپل آی‌فون ۱۱R به بیرون درز کرده است، اما متاسفانه هنوز مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد در کنار آی‌فون‌های ۱۱ این مدل را معرفی کند یا رونمایی از این گوشی مقرون‌به‌صرفه را به‌ آخر سال ۲۰۱۹ موکول خواهد کرد. قیمت کم در اپل آی‌فون ۱۱R به‌معنای قابلیت‌های کم‌تر و تکنولوژی‌های سطح پایین‌تر از مدل‌های اصلی است. این بدان معناست که برخلاف مدل آی‌فون ۱۱ و آی‌فون ۱۱ پرو در این موبایل هوشمند شاهد یک نمایشگر OLED نخواهیم بود و به‌جایش تولیدکننده از یک صفحه‌نمایش LCD بهره خواهد گرفت. البته همین نمایشگر نیز از آخرین استانداردهای اپل سود می‌گیرد تا تصاویر و ویدیوها به‌طور واضح نشان داده شوند. در زمینه دوربین نیز شایعات نشان می‌دهند در بخش جلویی اپل آی‌فون ۱۱R یک حس‌گر و در قاب پشتی دو حس‌گر قرار خواهد گرفت. به‌نظر می‌رسد این سه دوربین کیفیت یکسانی در حد و اندازه ۱۲ مگاپیکسل داشته باشند. طراحی در محصولات اپل بسیار اهمیت دارد و این شرکت سعی می‌کند تا تفکر استیو جابز را حفظ کند و کالاهای دیجیتال خود را با طراحی مینیمال و مدرن به بازار عرضه کند. این موضوع در مورد اپل آی‌فون ۱۱R نیز صدق خواهد کرد. اخبار و شایعات حاکی از هستند که مدل ارزان‌قیمت خانواده جدید اپل از طراحی کم‌حاشیه و ناچ (مثل برادرها و خواهرهای گران‌قیمت خود!) بهره می‌برد. به این ترتیب این دستگاه راحت‌تر در دست‌تان قرار می‌گیرد و به‌راحتی در فضاهای کوچک گنجانده خواهد شد. همچنین با نسبت تصویر نزدیک ۲ به ۱ باعث شده تا گوشی آمریکایی خوش‌دست‌تر از مدل‌های قبلی باشد. خوش‌بختانه اپل محصول خود را در رنگ‌های جذابی مثل زرد، مشکی و شاید قرمز به بازار معرفی کند.

با این‌که مدل اپل آی‌فون ۱۱R از قیمت کم‌تری نسبت به دیگر نسخه‌های آی‌فون‌های ۲۰۱۹ بهره می‌برد، با این همه از تراشه یکسانی بهره خواهد برد. گفته شده که در آی‌فون‌های جدید اپل از مجموعه سخت‌افزاری جدید خود پرده برمی‌دارد که می‌تواند انواع بازی‌ها و برنامه‌های فروشگاه اپ‌استور را اجرا کند. حتی امید داریم سنگین‌ترین کارها به‌راحتی در آی‌فون‌های ۲۰۱۹ و حتی اپل آی‌فون ۱۱R قابل اجرا باشند. این پردازنده اپل A13 Bionic نام خواهد داشت و همان‌طور که از اسمش پیداست، مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی نیز خواهد بود. هوش مصنوعی به‌تدریج عادات و علاقه‌مندی‌های کاربر را تشخیص می‌دهد و براساس آن‌ها تنظیمات مختلفی را اعمال می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا این محصولات اپل به‌مرور زمان سریع‌تر شوند. همچنین گفتنی‌ست اپل A13 Bionic شش پردازش‌گر خواهد داشت که سه‌تای آن‌ها برای انجام کارهای سبک هستند و سه‌تای دیگر تنها در زمانی فعال خواهند شد که دستگاه در حال انجام کار سنگینی مثل اجرای یک برنامه ویرایش ویدیو باشد. این سخت‌افزار توان‌مند با معماری ۷ نانومتری طراحی شده و به ۳ گیگابایت حافظه رم مجهز گشته است. از طرفی احتمال می‌رود چیزی در حدود ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای اپل آی‌فون ۱۱R در نظر گرفته شود. در کنار این تراشه قدرت‌مند، حضور یک نرم‌افزار بهینه نیز ضروری است. خوش‌بختانه اپل برای اپل آی‌فون ۱۱R از نسخه جدید سیستم‌عامل خود یعنی iOS 13 استفاده خواهد کرد که این بار مجهز به برنامه‌هایی مثل Wallet شده که به کارت اختصاصی اپل متصل خواهند شد و در نتیجه می‌توانید طیف وسیعی از کارها را به پایان برسانید.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اپل از مدل مذکور در کنار آی‌فون‌های ۱۱ پرده برمی‌دارد یا مراسم رونمایی آن را بعد از معرفی از سری آی‌فون‌های۱۱ برگزار خواهد کرد؟ در صورت عرضه این گوشی‌ها به بازار، آیا حاضر به خرید آن‌ها خواهید بود؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات‌تان را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع