هواوی میت 30 و میت ایکس بدون برنامه های گوگل عرضه می شوند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – گوشی های هوشمند هواوی میت 30 و هواوی میت ایکس به دلیل تحریم های آمریکا، از برنامه ها و سرویس دهی گوگل برخوردار نخواهند بود.

طی دو ماه های اخیر اخباری پیرامون کمپانی هواوی و گوش های هوشمند آن منتشر شده که شاید چندان برای برای طرفداران آن خوشایند نبوده باشد. در این اخبار گفته می شد که گوگل، سرویس دهی خود را به گوشی های هوشمند هواوی متوقف خواهد کرد. حال، در گزارشی جدید اعلام شده که گوشی هواوی میت 30 و علاوه بر آن گوشی هوشمند هواوی میت ایکس  نیز از سرویس ها و برنامه های گوگل برخوردار نخواهند بود.

هواوی میت 30

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی The Nikkei Asian Review، گوشی های آینده کمپانی هواوی، میت 30، میت 30 پرو و میت ایکس از هیچ یک از برنامه ها و سرویس های کمپانی گوگل برخوردار نیستند. این موضوع به معنای آن است که روی این سه گوشی هوشمند شاهد گوگل پلی استور، مرورگر از پیش نصب شده کروم، جیمیل، یوتیوب، گوگل مپ و بسیاری از برنامه های کاربردی دیگر نخواهیم بود. شاید بزرگ ترین مشکل در این میان، نبود پلی استور باشد، چرا که راه ارتباطی با بسیاری از برنامه های دیگر محسوب می شود. همچنین عدم حضور گوگل پلی سرویس نیز مشکلاتی به همراه خواهد داشت، چرا که کارایی بسیاری از برنامه ها، وابسته به این سرویس است. لازم به ذکر است؛ میت 30، میت 30 پرو و میت ایکس از نسخه متن باز یا اوپن سورس سیستم عامل اندروید استفاده خواهند کرد.

قطعا تاکنون شنیده اید که علت این اتفاق این است که دولت ایالات متحده آمریکا، کمپانی های این کشور، که شامل گوگل هم می شود را از هر گونه همکاری و سرویس دهی به کمپانی هواوی منع کرده است. تحلیلگران بر این باور هستند که این ممنوعیت، ضربه سختی به تجارت گوشی های هوشمند هواوی خواهد زد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع