خودروی Audi RS6 Avant مدل ۲۰۲۰ به طور رسمی معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مدل ۲۰۲۰ خودروی Audi RS6 Avant محصول جدیدی از شرکت آئودی است که علاقه‌مندان به دنیای خودرو به تازگی و در جریان برگزاری نمایشگاه جهانی خودروی فرانکفورت شاهد معرفی آن بودند.

خودروی Audi RS6 Avant چهارمین نسل از خانواده‌ی آر اس سیکس شرکت آئودی به شمار می‌رود که به زودی در اختیار علاقه‌مندان خودروهای این شرکت قرار خواهد گرفت. بنابر تایید این شرکت خودروسازی آلمانی چهارمین نسل از خانواده‌ی RS6 تنها در قالب خودروی استیشن تولید خواهد شد و ساخت نسخه‌ی سواری معمولی یا سدان آن فعلا در دستور کار قرار ندارد.

در ظاهر خودروی Audi RS6 Avant تغییراتی را نسبت به نسل قبل شاهد هستیم. به گونه‌ای که نوع طراحی بخش جلو پنجره و چراغ‌های جلوی این خودرو تا حدی تغییر یافته است. در بخش داخلی این خودرو نیز شاهد استفاده از روکش چرم برای پوشش صندلی‌ها و همچنین به کار بردن فیبر کربن برای طراحی اجزای داخلی آن هستیم. ضمن آن که وجود کنترل لمسی در کنار تکنولوژی‌های کاربردی و نمایشگر باکیفیت نیز از جمله ویژگی‌های مثبت فضای داخلی این خودرو به شمار می‌برد.

علاوه بر مواردی که به آن اشاره شد خودروی جدید آئودی از وجود چرخ‌های ۲۱ اینچی بهره می‌برد. البته این چرخ‌ها در مدل استاندارد این خودرو به کار رفته است و در صورت تمایل می‌توان از وجود چرخ‌های ۲۲ اینچی به عنوان آپشن اضافه بهره گرفت. علاوه بر کیفیت خوب مشخصات ظاهری از نظر مشخصات فنی نیز علاقه‌مندان به این محصول می‌توانند تقریبا خاطرجمع باشند و سرعت، شتاب و قدرت مناسبی را از این خودرو انتظار بکشند.

میزان قدرت خودروی جدید آئودی بیش از هر چیز در نوع طراحی سیستم انتقال قدرت آن نمود می‌یابد. به بیان دقیق‌تر نوع سیستم انتقال قدرت این خودرو بر اساس تکنولوژی هر چهار چرخ محرک طراحی شده است. البته نحوه‌ی بهره‌برداری از توان این خودرو و تعیین نوع دیفرانسیل محرک آن کاملا اختیاری است و به شکل خودکار یا دستی قابل تغییر خواهد بود. به عنوان مثال راننده می‌تواند از محصول جدید آئودی به عنوان یک خودروی دیفرانسیل عقب استفاده کند یا این‌که شیوه‌ی متفاوتی را انتخاب کرده و در صورت تمایل نیروی خارج شده از موتور را به تمام چرخ‌های این خودرو ارسال نماید.

خودروی Audi RS6 Avant

به طور معمول حدود ۶۰ درصد از توان تولید شده توسط موتور خودروی خودروی Audi RS6 Avant راهی چرخ‌های عقب آن می‌شود و مابقی در اختیار چرخ‌های جلو قرار می‌گیرد. اما در صورت نیاز می‌توان سیستم توزیع نیرو را تغییر داد تا رقمی در حدود ۷۰ درصد از توان موتور این خودرو در اختیار چرخ‌های جلو قرار گیرد. همچنین در صورتی که خودروی جدید آئودی در یک محیط خشک و تحت شتاب بالا رانده شود می‌توان به گونه‌ای از سیستم انتقال قدرت آن استفاده کرد که حدود ۸۵ درصد از توان تولید شده توسط موتور در اختیار چرخ‌های عقب آن قرار بگیرد. در مجموع می‌توان پویایی سیستم انتقال قدرت این خودرو را از جمله نکات مثبت آن قلمداد کرد.

خودروی Audi RS6 Avant از وجود یک موتور ۴ لیتری هیبریدی مدل V8 با بهره‌مندی از خصلت توربوی دوگانه استفاده می‌کند. موتور به کار رفته در این خودرو از توانی معادل ۵۹۲ اسب بخار برخوردار است و گشتاور آن حول و حوش رقم ۸۰۰ نیوتن‌متر قرار می‌گیرد.

بهره‌مندی از این مشخصات فنی موجب می‌شود تا خودروی جدید آئودی بتواند در مدت زمانی حدود ۳٫۶ ثانیه از حالت سکون و سرعت صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. شتاب صفر تا دویست این خودرو نیز رقمی در حدود ۱۲ ثانیه است. بنابراین همان گونه که به آن اشاره شد خودروی جدید آئودی علاوه بر قدرت مناسب از سرعت و شتاب قابل توجهی برخوردار است.

خودروی Audi RS6 Avant

در کنار بهره‌مندی از خواص آیرودینامیک مدرن باید گفت که خودروی Audi RS6 Avant امکان رانندگی در شش حالت مختلف را در اختیار فردی که پشت فرمان نشسته است قرار می‌دهد. در میان این شش حالت مختلف چهار حالت رانندگی از پیش طراحی شده‌ است و دو حالت نیز قابل شخصی‌سازی خواهد بود. با وجود آن که این خودرو نیز مانند بسیاری از رقیبان و همتایان خود از سیستم‌ کنترل پایداری پر توانی برخوردار است اما می‌توان در صورت دلخواه به طور کامل آن را غیر فعال ساخت. به این ترتیب آن دسته از رانندگانی که با این خودرو قصد انجام دریفت را دارند به راحتی قادر به انجام این کار خواهند بود.

مسلما هنگامی که یک خودرو از سرعت قابل توجهی برخوردار باشد سیستم ترمز آن نیز باید به گونه‌ای طراحی شود که بتوان سرعت خودرو را تحت شرایط مختلف کنترل کرد. به همین منظور خودروی Audi RS6 Avant در سیستم ترمز خود از وجود دیسک‌های فولادی ۱۶٫۵ اینچی در بخش جلو و مدل ۱۴٫۶ اینچی در بخش عقب بهره می‌برد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که این خودرو حتی در شرایط خاص نیز به شکل راحت و کم دردسری قابلیت توقف داشته باشد.

با وجود معرفی شدن رسمی خودروی Audi RS6 Avant هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت نهایی این خودرو در دست نیست. البته خودروهایی از این دست معمولا در تیپ‌های مختلف تولید می‌شوند که هر کدام از قیمت‌های متفاوتی برخوردارند. اما به طور کل و با توجه به امکانات و مشخصات فنی این خودرو نمی‌توان انتظار ملاقات با یک خودروی ارزان قیمت را داشت. در مجموع می‌توان قیمت محصول جدید آئودی را حول و حوش صد هزار دلار ارزیابی کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع