تیم مرورگر Edge برای پشتیبانی از گوشی‌های تاشو API جدیدی پیشنهاد می‌دهند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بدون هیچ شک و تردیدی گوشی‌ها و تبلت‌های تاشو آینده تکنولوژی هستند.

اما از طرفی هم می‌دانیم که توسعه دهندگان آمادگی لازم را برای پشتیبانی از تغییرات مداوم این دستگاه‌ها را ندارند و اضافه شدن ویژگی‌های جدید به این دستگاه‌ها توسعه دهندگان را برای پشتیبانی دچار مشکل می‌کند.

اما به دلیل این مشکلات به تازگی تیم برنامه نویسان کمپانی مایکروسافت تصمیم گرفتند که به کمک برنامه نویسان دیگر بروند. هدف مایکروسافت اما به شکل خاصی برنامه نویسان وب است.

مایکروسافت به تازگی API جدیدی را برای توسعه دهندگان پیشنهاد داده است که در واقع به آن‌ها کمک می‌کند تا تا طرح Layout صفحات خود را بهتر برنامه ریزی کنند تا ماهیت دستگاه های تاشو را در نظر بگیرند و دیگر با این دستگاه‌ها کمتر به شکل بخورند.

هدف کمپانی مایکروسافت این است که به برنامه نویسان وب کمک کند تا به طور مفید و موثری بتوانند مطالب را در یک Layout بگذرانند که چندین نمایشگر را در خود جای دهد و به آن‌ها برای ایجاد پنجره‌های تازه کمک کند تا به مشکلی برنخورند مثل زمانی که یک کیبورد به شکل پاپ آپ در صفحه ظاهر می‌شود.

بخش‌های هر پنجره به شکلی نماینده یک پنجره دیگر یا یک بعد از پنجره جداگانه است که در واقع مجاور پنجره نمایش دهنده است.

این پنجره اصلی با استفاده از CSS و API زبان JAVAScript به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا بخش‌های مختلف را تشخیص بدهد و زمانی که لازم است آن را در دسترس قرار بدهد.

این پیشنهاد مایکروسافت به توسعه دهندگان در واقع کمکی است که باعث می‌شود تا چندین صفحه به راحتی مدیریت شود.

این که کمپانی مایکروسافت در حال کار روی گوشی‌های اندرویدی تاشو است نشان از این دارد که مایکروسافت قصد دارد خود نیز وارد بازار لپ تاپ‌های تاشو شود و نیاز است که سیستم عامل ویندوز نیز روی این سیستم‌های تاشو به خوبی اجرا شود.

برنامه نویسان وب برای اطلاعات بیشتر در مورد API جدید می‌توانند به اینجا بروند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع