عملکرد ضعیف پردازنده کایرین 990 نسبت به اپل A13 بایونیک در گیک بنچ

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – پردازنده کایرین 990 چندی پیش در بنچمارک گیک بنچ به نمایش درآمد. این پردازنده به لحاظ عملکرد هنوز چند پله پایین تر از اپل A13 بایونیک است.

پردازنده عضو مهم و جدایی ناپذیر گوشی های هوشمند به شمار آمده و بخش عمده ای از عملکرد دستگاه را تحت کنترل خود دارد. شرکت هواوی در اوایل ماه میلادی از پردازنده پرچمدار جدید خود یعنی کایرین 990 رونمایی کرد و بیان داشت که از آن در گوشی های سری میت 30 استفاده می کند. البته این محصولات هنوز وارد بازارهای جهانی نشده اند. با این حال گوشی جدیدی در بنچمارک گیک بنچ به نمایش درآمده که به نظر می رسد یکی از مدل های جدید میت 30 باشد. اما آیا بهترین و جدیدترین پردازنده هواوی عملکرد سریع تری نسبت به اپل A13 Bionic دارد؟

با توجه به اینکه گوشی مشاهده شده در گیک بنچ از سیستم عامل اندروید 10 استفاده می کند، احتمالا نتایج به دست آمده مربوط به میت 30 یا میت 30 پرو است. البته این دستگاه شماره مدل NLE-AL00 را بر دوش می کشد. بنابراین ممکن است با یک دستگاه کاملا جدید با رم 8 گیگابایتی روبه‌رو باشیم. این مدل توانسته تا در بخش تک هسته ای به امتیاز 3842 و در بخش چند هسته ای به امتیاز 11644 دست یابد که البته در بین محصولات اندرویدی، امتیاز بالا و قابل قبولی به شمار می رود.

کایرین 990 با استفاده از لیتوگرافی 7 نانومتری پلاس EUV شرکت TSMC ساخته شده است. نسخه 5G این محصول از 10.3 میلیارد ترانزیستور و نسخه 4G آن از 8 میلیارد ترانزیستور بهره می برد. طبق گفته های هواوی، پردازنده کایرین 990 از فناوری های پشرفته ای همچون اتصالات 5G ، پردازنده گرافیکی 16 هسته ای Mali-G76 و کاهش نویز در سطح DSLR  پشتیبانی می کند. با این حال این تراشه به لحاظ عملکرد، کندتر و شاید ضعیف تر از A13 بایونیک است.

آیفون 11 پرو پیش از این موفق شده بود تا در بخش تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب امتیازات 5472 و 13769 را کسب کند و این موضوع A13 Bionic را به سریع ترین پردازنده حال حاضر دنیا در صنعت موبایل تبدیل کرده است. حتی A12 بایونیک نیز از عملکرد و سرعت بالایی برخوردار است.

به هر حال نمی توان از کیفیت و عملکرد بالای پردازنده کایرین 990 هواوی غافل شد. یکی از مهم ترین مزایایی این تراشه سیلیکونی، داشتن مودم 5G است. این موضوع باعث شده تا افراد بسیاری به جمع طرفداران گوشی های هواوی بپیوندند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع