ویوو نکس ۳ با فناوری ۵G معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از یک ماه درز اطلاعات، ویوو تلفن‌هوشمند نکس ۳ را رسما معرفی کرد. همانطور که انتظار می‌رفت ویژگی اصلی این گوشی‌هوشمند، نمایشگر اولد Waterfall Fullview آن است. نمایشگر به‌کاررفته در این دستگاه دور آن را فرا می‌گیرد و طبق ادعای شرکت تولیدکننده یعنی ویوو، نسبت صفحه‌به‌بدنه‌ای ۹۹٫۶ درصدی دارد!

نمایشگر ۶٫۸۹ اینچی ۱۰۸۰p خمیده این دستگاه آنقدر بزرگ است که هیچ جایی برای هیچ دکمه‌ای در کناره‌هایش باقی نمی‌گذارد و بجای آن، ویوو دکمه‌هایی مجازی را به‌نام Touch Sense به آن افزوده است که درکنار سیستم بازخورد لمسی دستگاه به انجام وظیفه می‌پردازد؛ درست همانند تلفن‌هوشمند و مفهومی Apex که کمی قبل‌تر و در همین سال معرفی شد و هیچگونه ورودی یا دکمه‌ای نداشت.

نکس ۳ به اندازه‌ی آن دستگاه فوق‌العاده نیست اما یکی از پیشرفته‌ترین گوشی‌های اندرویدی‌ این روزها است که از آن پرده‌برداری می‌شود. ویوو درحال عرضه‌ی نسخه‌های ۴G و ۵G این دستگاه است که هر دو از پردازنده‌های ۸۵۵ پلاس ساخت شرکت نامدار کوالکام استفاده می‌کنند. گوشی جدید ویوو از یک خنک‌کننده‌ که از بخار برای خنک‌سازی دستگاه استفاده می‌کند بهره می‌برد. ظرفیت باتری این دستگاه ۴۵۰۰mAh است و از شارژ فوق‌سریع ۴۴ واتی هم پشتیبانی می‌کند. همانند بسیاری از ویووهای امروزی، نکس ۳ هم مجهز به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر است.

در پشت این دستگاه یک مادول دوربین با سه دوربین در درونش وجود دارد که ویوو آن‌ها را «Lunar Ring» می‌نامد. دوربین اصلی این دستگاه ۶۴ مگاپیکسلی است؛ دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و اولتراواید دیگری هم در این دستگاه وجود دارد که درکنار دوربین سوم ۱۳ مگاپیکسلی تله‌فوتو خودنمایی می‌کند. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نکس ۳ هم به‌صورت popup از قسمت بالایی دستگاه بیرون می‌آید.

شرکت سازنده هنوز به قیمت و اطلاعات عرضه‌ی این دستگاه اشاره‌ای نکرده است و تنها گفته که «در ماه‌های آینده در اقیانوسیه و بازارهای کشورهای جنوبی آسیا در دسترس خواهد بود».

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع