توییتر امکان پنهان کردن توییت‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در توییتر به شکل روزانه هزاران مورد بحث و گفتگو شکل می‌گیرد که کاربران این شبکه اجتماعی به انواع مختلف در آن‌ها شرکت می‌کنند. خبر تازه آن است که کاربران مذکور از این پس می‌توانند مدیریت بیشتر و نظارت دقیق‌تری روی بحث‌های خود در توییتر داشته باشند.

گفتگوهای رایج در توییتر نیز مانند اکثر شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام معمولا با نوشته‌ای از سوی یک کاربر آغاز شده و با پاسخ‌هایی که سایر کاربران به آن می‌دهند ادامه می‌یابد. حال کاربران توییتر از این امکان برخوردار خواهند بود که پاسخ ارسالی خود به یک نوشته را مدیریت کرده و در صورت تمایل آن را از دید سایر کاربران پنهان نمایند.

پیش از این کاربران توییتر تنها می‌توانستند نوع تعامل خود با برخی از موضوعات را تعیین و آن را مدیریت کنند. به این معنی که اگر از موضوعی خوششان نمی‌آمد می‌توانستند کلمات مربوط به آن موضوع را خاموش (Mute) نمایند تا دیگر پیام‌ها یا نوتیفیکیشن‌های مربوط به آن موضوع ناخوشایند برایشان ارسال نشود. حال آن‌ها می‌توانند نوع تعامل سایر کاربران با نظرات یا کامنت‌های خود را نیز مدیریت کنند. به بیان دقیق‌تر کاربران این شبکه اجتماعی اکنون در صورت تمایل می‌توانند نظرات و پاسخ‌های خود در مورد یک بحث را از دید سایر کاربران پنهان نمایند.

برای پنهان کردن یک نظر یا کامنت در توییتر می‌توان به سمت راست آن نظر مراجعه کرد و با لمس یا کلیک کردن بخش مذکور به منوی کامنت یا توییت دسترسی یافت. اکنون در کنار دو گزینه‌ی دنبال کردن کامنت (Follow) و خاموش کردن نظر (Mute) گزینه‌ی پنهان کردن نظر (Hide) نیز مشاهده می‌شود. با انتخاب این گزینه‌ی جدید می‌توان نظر یا توییت مورد نظر را پنهان نمود.

توییتر

البته پنهان کردن یک نظر از دید سایر کاربران به معنی آن نیست که آن‌ها به هیچ وجه قادر به خواندن آن نخواهند بود. در واقع آن‌ها همچنان می‌توانند با انتخاب گزینه‌ی موجود روی توییت‌های پنهان شده آن‌ها را آشکار کرده و متنشان را بخوانند. در واقع پنهان کردن یک توییت تنها آن را از دید سایر کاربران مخفی می‌کند و کاربران کنجکاو همچنان می‌توانند با کلیک روی نظرات مخفی شده آن‌ها را مشاهده نمایند.

با وجود آن‌که عده‌ای وجود این امکان جدید را غیر ضروری می‌دانند و آن را عاملی برای جلوگیری از شفافیت و آزادی بیان توصیف می‌کنند اما مدیران توییتر نظر دیگری دارند. آن‌ها معتقدند که وجود این قابلیت می‌تواند در کاهش نفرت‌پراکنی و دم دست بودن نظرات مخرب نقش مفیدی ایفا نماید. در واقع آن‌ها بحث‌های جدی، تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز ایجاد شده در توییتر نظیر گفتگوهای مربوط به بهار عربی یا جنبشی که چندی پیش در مورد حقوق زنان ایجاد شده بود و با نام MeeToo شناخته می‌شد را بحث‌های مفیدی می‌دانند که شاید افراد دخیل در آن‌ها نخواهند با مشاهده‌ی نظرات انحرافی و تخریبی بحث مورد نظرشان را به حاشیه رفته ببینند.

البته امکان پنهان کردن توییت‌ها هنوز به صورت کامل در اختیار کاربران این شبکه اجتماعی شناخته شده قرار ندارد و همچنان در حال طی کردن مراحل آزمایشی است. هم‌اکنون تنها کاربران آمریکایی و ژاپنی توییتر قادر به استفاده از این قابلیت جدید هستند. البته پیش از آن‌ها امکان پنهان کردن نظرات برای نخستین بار در اختیار آن دسته از کاربران این شبکه‌ی اجتماعی که ساکن کانادا هستند قرار گرفته بود.

به هر حال چه اقدام مدیران توییتر در زمینه‌ی مهیا کردن امکان پنهان‌سازی توییت‌ها برای کاربران خود اقدام مثبتی باشد و چه این‌گونه نباشد، این قابلیت به زودی و پس از طی کردن مراحل آزمایشی در اختیار سایر کاربران این شبکه‌ اجتماعی قرار خواهد گرفت. البته برخی از کشورهای جهان به طور کامل خیال خود را راحت کرده‌اند و به جای پنهان کردن برخی از نظرات موجود در توییتر کل این شبکه‌ی اجتماعی را مسدود و آن را از دید مردم خود پنهان نموده‌اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع