سیستم عامل Harmony OS همراه با تلویزیون‌های هوآوی به اروپا می‌آید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سیستم عامل Harmony OS توسط شرکت هوآوی توسعه یافته است و یک سیستم عامل جدید به شمار می‌رود. این سیستم عامل به تازگی در تلویزیون‌های ساخت هوآوی مورد استفاده قرار گرفته است. تلویزیون‌هایی که قرار است به زودی راهی اروپا شوند.

سیستم عامل Harmony OS به طور خلاصه یک سیستم عامل منبع باز مبتنی بر هسته‌ی خرد به شمار می‌رود که به عنوان یک سیستم عامل چند پلتفرمی شناخته می‌شود. با رواج یافتن تولید تلویزیون‌های هوشمند، در طول مدت کوتاهی شاهد رشد روزافزون استفاده از سیستم عامل اندروید در این محصولات بودیم. با این حال برخی از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید تلویزیون‌های هوشمند ترجیح دادند تا پوسته‌های اختصاصی خود را بر اساس این سیستم عامل پرکاربرد طراحی کنند یا دست به تولید سیستم عامل‌های اختصاصی منحصر به خود بزنند. تلاش شرکت هوآوی در این زمینه نیز به طراحی سیستم عامل Harmony OS انجامیده است. سیستم عاملی که به تازگی شاهد استفاده از آن در تلویزیون‌های جدید شرکت هوآوی هستیم.

با توجه به انعطاف‌پذیری قابل توجهی که سیستم عامل Harmony OS از آن بهره می‌برد، عده‌ای این سیستم عامل تازه به میدان آمده را به عنوان یک رقیب نوظهور و کم نام و نشان برای سیستم عامل اندروید می‌دانند. در این میان حتی زمزمه‌هایی مبنی بر استفاده از سیستم عامل هارمونی در تلفن‌های هوشمند ساخت هوآوی نیز شنیده می‌شود. با این حال نایب رییس ارشد شرکت هوآوی یعنی وینسنت پانگ چندی پیش آب پاکی را روی دست شایعه‌سازان ریخت و به صورت رسمی تایید کرد که سیستم عامل Harmony OS حداقل تا پایان امسال برای تلفن‌های هوشمند عرضه نخواهد شد.

در واقع به نظر می‌رسد که شرکت هوآوی فعلا قصد دارد از سیستم عامل اختصاصی خود یعنی سیستم عامل هارمونی تنها در تلویزیون‌های هوشمندی که تولید می‌کند و همچنین گجت‌های پوشیدنی نظیر ساعت‌های هوشمند استفاده کند. با این حال می‌توان گفت که تلویزیون‌های هوشمند هم‌اکنون از نظر به کار بردن سیستم عامل هارمونی در اولویت قرار دارند.

سیستم عامل Harmony OS

شاید بتوان تلویزیون هوشمند آنر ویژن (Honor Vision) را یکی از نخستین محصولات شرکت هوآوی دانست که از سیستم عامل Harmony OS استفاده کرده است. این تلویزیون جدید قرار است در قالب دو نسخه‌ی وانیل و پرو عرضه شود که در عمل تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. با این حال نسخه‌ی پرو به یک دوربین داخلی مجهز شده است که در نسخه‌ی دیگر این تلوزیون مشاهده نمی‌شود. علاوه بر آن تعداد بلندگوهای ده وات نسخه‌ی پرو نیز دو عدد بیشتر از نسخه‌ی دیگر بوده و از عدد چهار به عدد شش ارتقا یافته است. ضمن آن که نسخه‌ی پرو تلویزیون آنر ویژن از وجود حافظه‌های داخلی متفاوتی بهره می‌برد که گنجایشی برابر با ۱۶ گیگابایت و ۳۲ گیگابایت دارند.

به غیر از موارد یاد شده هر دو مدل موجود از تلویزیون آنر ویژن از مشخصات و قابلیت‌های مشابهی بهره می‌برند و حتی ابعاد و اندازه‌های آن‌ها نیز برابر است. البته این تلویزیون در ابعاد متفاوتی به بازار اروپا عرضه می‌شود که در مجموع نمونه‌های ۵۵ اینچی، ۶۵ اینچی، ۷۵ اینچی و ۸۵ اینچی را در بر می‌گیرد. البته در ابتدا تنها دو نمونه‌ی ۶۵ اینچی و ۷۵ اینچی این تلویزیون به بازار عرضه می‌شود و نمونه‌های ۵۵ اینچی و ۸۵ اینچی آن در گام بعدی در اختیار مشتریان اروپایی قرار خواهد گرفت.

سیستم عامل Harmony OS

برای آن که تلویزیون آنر ویژن هوآوی از عملکردی مشابه با تلفن‌های هوشمند برخوردار باشد در درون خود از وجود یک چیپست هشت هسته‌ای مدل Honghu 818 بهره می‌برد. البته تعداد و تنوع چیپست‌های موجود در این تلویزیون تنها به نمونه‌ی یاد شده ختم نمی‌شود. چرا که در این محصول شاهد وجود یک چیپست ۲٫۴ گیگاهرتزی HiSilicon Hi1103 نیز هستیم. ضمن آن که به منظور کارکرد مناسب دوربین داخلی نسخه‌ی پرو این تلویزیون، به خصوص هنگام برقراری تماس‌های تصویری، از وجود یک ان پی یو HiSilicon Hi3516DV300 در این محصول استفاده شده است.

در کنار امکاناتی که به آن اشاره شد می‌توان در تلویزیون آنر ویژن قابلیت‌های مختلفی را نیز مشاهده کرد. به عنوان مثال این تلویزیون از سیستم تخمین حرکت و سیستم برآورد حرکت در کنار قابلیت HDR بهره می‌برد. افزون بر آن قابلیت‌های متعدد دیگری نظیر قابلیت بهبود پویای کنتراست تصویر، قابلیت تعدیل خودکار رنگ، قابلیت موضعی تنظیم نور و قابلیت کاهش اختلال یا نویز نیز در این تلویزیون گنجانده شده است.

به طور حتم در آینده‌ای نزدیک شاهد کاربردهای گسترده‌تر سیستم عامل Harmony OS خواهیم بود و استفاده از این سیستم عامل اختصاصی را در طیف گوناگونی از محصولات شرکت هوآوی مشاهده خواهیم کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع