سامسونگ در حال کار بر روی بلندگوی هوشمند جدید خود است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ در رابطه با بلندگوهای هوشمند Bixby چندان خوش‌شانس نبود. اما یک نسخه دل‌پذیرتر از این محصول می‌تواند افراد بیشتری را قانع کند که آن را به خانه خود ببرند.

در اسفند ۱۳۹۷ (مارس ۲۰۱۹) سامسونگ یک درخواست ثبت اختراع مرتبط با دستگا‌ه‌های الکترونیکی و مشابه را به دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) تسلیم کرد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این محصول شامل یک بلندگوی توپ‌مانند است که توسط حلقه‌ای احاطه شده‌ و هر دوی آن‌ها نیز می‌توانند به‌صورت مستقل از هم حرکت نمایند، زیرا قسمت توپ‌مانند می‌تواند خود را بچرخاند و حرکت کند. طبق توضیحات این اختراع، این توپ از هوش مصنوعی بهره می‌برد و همچنین به‌عنوان یک بلندگوی هوشمند نیز عمل می‌نماید، که این ویژگی‌ها به این دستگاه محرک جذابیت عاطفی خاصی می‌بخشند.

اگر صحبت کردن با این بلندگوی هوشمند را شروع کنید، آن نیز به سمت شما حرکت خواهد کرد. این بلندگو/ ربات همچنین مجهز به یک دوربین و یک سنسور مادون‌قرمز است و جهت حرکت به سمت کاربر می‌تواند محیط را بررسی کرده و فاصله خود از اشیا را محاسبه کند. اگر مسیر حرکت این بلندگوی هوشمند توسط اشیای دیگری مسدود شود، این محصول الکترونیکی به‌ اندازه کافی هوشمند هست که مسیر جدیدی را تعیین کرده و در نتیجه، به راه خود ادامه دهد.

این دستگاه می‌تواند هم عکس‌ و هم ویدیو ضبط کرده و نیز مجهز به چندین لنز و یک فلاش است. این محصول همچنین دارای طراحی قدرتمند و مقاوم در برابر خراش است که همین موضوع تعمیر آن را آسان کرده است. ویژگی‌های دیگر این ربات شامل یک صفحه لمسی دارای حسگر اثرانگشت داخلی و نیز حسگر عنبیه چشم است. این دستگاه می‌تواند به دیگر وسایل سرگرمی خانگی شما مانند تلویزیون نیز متصل شود.

چنین دستگاهی دنباله‌رو راه سخت‌افزارهای مشابه رقبایی مانند Sony Rolly یا LG Rolling Bot است، اما این دستگاه‌ها نیمی از توانایی محصول سامسونگ را نیز ندارند. احتمالاً این محصول جدید سریع‌تر از Bixby بتواند بازار‌ها را درنوردد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع