اطلاعات نمونه اولیه گوشی جدید آیفون کمپانی اپل در دسترس قرار گرفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هنوز مدت زمان زیادی از معرفی نسل جدید گوشی‌های آیفون با نام آیفون ۱۱ توسط کمپانی اپل نگذشته است که حالا شاهد نمونه اولیه از گوشی آینده اپل هستیم.

در چند هفته گذشته شاهد این بودیم که اپل با برگزاری رویداد تازه‌ای از جدید‌‌ترین نسل گوشی‌های آیفون خود رونمایی کرد.

گوشی‌های معرفی شده توسط کمپانی اپل آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس بودند که هرکدام با ویژگی‌های خاص خود هم علاقه مندان محصولات اپل را هیجان زده کردند و هم متعجب.

آیفون ۱۱ با تراشه A13 Bionic در داخل خود، در سه نسخه با حافظه‌های داخلی ۶۴ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت و با رم ۴ گیگابایت عرضه خواهد شد. این گوشی قرار است دو دوربین ۱۲ مگاپیکسل در پشت خود داشته باشد و دوربین سلفی آن نیز ۱۲ مگاپیکسل خواهد بود.

آیفون ۱۱ پرو نیز با قدرت همان تراشه A13 Bionic فعالیت خواهد کرد اما وجود نسخه ۵۱۲ گیگابایتی یکی از تفاوت‌های این گوشی با آیفون ۱۱ است. علاوه بر این شاهد حضور یک دوربین سوم با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل در پشت این گوشی خواهیم بود.

اما در نهایت غول معرفی شده گوشی‌های اپل آیفون ۱۱ پرو مکس است که در کاغذ ویژگی‌های آن بسیار شبیه به آیفون ۱۱ پرو است اما شاهد قدرت و عملکرد بسیار بهتری در تمام زمینه‌ها از این گوشی هستیم.

حتی بعد از معرفی سه مدل رسمی گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۱ شاهد این بودیم که موسسه IFix گوشی آیفون ۱۱ پرو را از لحاظ تعمیر پذیری مورد بررسی و آنالیز قرار داد و امتیاز تعمیر پذیری ۶ از ۱۰ را به این گوشی داد.

حالا اما گویا نمونه اولیه از گوشی نسل بعدی آیفون که قرار است در سال ۲۰۲۰ معرفی و عرضه شود لو رفته است و اطلاعات آن در دسترس کاربران فضای اینترنت قرار گرفته است.

البته که نمی‌توان به اطلاعات منتشر شده در مورد آیفون بعدی استناد کرد اما بررسی آن خالی از لطف نیست و ممکن است تا حدودی از چیزی که قرار است کمپانی اپل سال آینده به ما نشان بدهد اطلاعات اندکی بدست بیاوریم.

خداحافظی با صفحه ناچ

بر اساس گفته کاربری در توییتر به نام بن گسکین (Ben Geskin) که به خاطر رند با کیفیت طرح‌های مفهومی‌اش شناخته می‌شود یکی از نسخه‌های گوشی بعدی آیفون کمپانی اپل که سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد با صفحه نمایشگر غول پیکر ۶٫۷ اینچی که مجز به نسخه جدید Face ID و  TrueDepth عرضه خواهد شد.

البته که طبق اعلام بن گسکین در گوشی بعدی آیفون دیگر قرار نیست با صفحه ناچ و هیچ طرح مشابه‌ای با آن رو به رو باشیم و آیفون قصد داریم دوربین و سنسورهای گوشی بعدی خود را در بالای صفحه نمایش قرار بدهد.

نام این مدل خاص یعنی گوشی بعدی آیفون در گزارش امروز ذکر نشده است اما به نظر می‌رسد با شیوه نامگذاری که آیفون در پیش گرفته است و توضیحات کلی  انتظار می‌رود نام گوشی بعدی آیفون ۱۲ پرو مکس باشد.

تحلیلگر مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) معتقد است کمپانی اپل قصد دارد صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی OLED موجود خود را در گوشی بعدی‌اش با پنل ۶٫۷ اینچی بزرگتر جایگزین کند و از نسل جدید صفحه نمایشگر که بزرگ تر است در گوشی‌های بعدی خود استفاده کند.

در پایین می‌توانید تصویر رندر گرفته شده از آیفون ۱۲ پرو مکس را بر اساس اطلاعات بیرون آمده مشاهده کنید:

iPhone 12 Pro Max render based on leaked information - Early 2020 iPhone prototype has 6.7-inch display and no notch: Tipster

در کنار نسخه مکس در گوشی بعدی کمپانی اپل طبق آن چه در طی این چند سال از اپل دیده‌ایم انتظار می‌رود که در کنار نسخه مکس آیفون بعدی شاهد یک مدل معمولی نیز باشیم که به نسبت سخت افزار از آیفون مکس بعدی ضعیف تر و به طبع آن ارزان تر خواهد بود.

کوو معتقد است که این دستگاه یعنی آیفون معمولی دارای صفحه نمایش ۵٫۴ اینچی OLED جدید است که با صفحات باریک تر جفت شده است.

به علاوه، این تغییرات که گزارش شده است انتظار می‌رود تا که گوشی‌ هوشمند پریمیوم بعدی کمپانی اپل به طور قابل توجهی کوچک تر از مدل موجود شود و با دستگاهی کوچک تر به نسبت گوشی‌های حال حاضر اپل مواجه باشیم.

در حقیقت، احتمالاً گوشی بعدی آیفون به اندازه مدل آیفون ۸ نسبت به اندازه آیفون ۱۱ پرو نزدیک تر است و سایز هم اندازه مدل آیفون ۸ خواهد داشت.

یک قاب جدید و به روزرسانی در طراحی پشت گوشی نیز می‌تواند وجود داشته باشد

طبق گفته های مینگ چی کو، برنامه‌های اپل برای طراحی مجدد آیفون در سال آینده قابل توجه است و انتظار می‌رود شاهد این تغییر در پرچمداران سال ۲۰۲۰ آن باشیم که ظاهراً اپل قصد دارد جعبه بوکسری را ایجاد کند که توسط یک قاب فلزی جدید با “طراحی تقسیم بندی پیچیده تر” امکان پذیر است. علاوه بر این شاهد روش‌های جدید تولید قالب و تزریق و مونتاژ یاقوت کبود یا شیشه برای محافظت از ساختار قالب خواهیم بود.

شاید این اصطلاحات کمی گیج کننده به نظر می‌رسد اما اگر بخواهیم به شکل خلاصه بیان کنیم در اصل قاب آیفون ۲۰۲۰ شبیه به مدل آیفون ۴ خواهد بود که در سال ۲۰۱۰ معرفی و تولید شد.

iPhone 12 Pro concept render - Early 2020 iPhone prototype has 6.7-inch display and no notch: Tipster

با همه این‌ تغییرات باید دوربین عقب این مدل جدیداساساً کاملاً شبیه به مدل موجود در گوشی آیفون ۱۱ پرو که امسال معرفی شد باشد.

با این حال، برای ادامه رقابت و ادامه فشار بر روی قابلیت های آیفون AR، انتظار می‌رود تا اپل یک سنسور اختصاصی Time-of-Flight به گوشی بعدی خود اضافه کند که می تواند داده‌ها و عکس‌های عمیق با کیفیت بالا را ضبط کند.

 از دیگر پیشرفت‌های موجود در دوربین عقب گوشی بعدی آیفون میتوان به تثبیت کننده نوری تصویر برای عکس برداری با زاویه دید فوق العاده وسیع و پیشرفت‌های بیشتر در حالت شب اشاره کرد.

آیفون ۱۲ استاندارد می تواند شبیه آیفون ۱۱ پرو باشد

هر دو نسخه آیفون XR و آیفون ۱۱ دارای پنل‌های LCD در جلو هستند اما گزارش ها حاکی از آن است که آیفون ۱۲ در سال آینده در تغییراتی قصد دارد تا LCD را به OLED تبدیل کند.

که اگر این اتفاق بیفتد، منطقی خواهد بود که اپل از طراحی پنل جلوی آیفون ۱۱ پرو موجود در آیفون ۱۲ استاندارد استفاده کند.

به این ترتیب، خریداران مدل ارزان قیمت آیفون بعدی احساس می‌کنند در حال خرید یک گوشی با یک طراحی جدید هستند و اپل قادر خواهد بود تا تمایز مدل‌های برتر خود را ادامه دهد.

علاوه بر این، برخی از ارتقاء دوربین در آیفون ارزان قیمت انتظار می‌رود. به طور خاص، انتظار می‌رود تا اپل مجموعه‌ای از دوربین سه گانه را دقیقاً مانند نمونه‌ای که در دستگاه‌های آیفون ۱۱ پرو امسال ارائه داد، اتخاذ کند.

با این وجود این امکان وجود دارد که اپل بتواند تثبیت کننده تصویر نوری را در  عکس برداری با زاویه دید فوق العاده وسیع برای دستگاه‌های برتر خود حفظ کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع