احتمال پشتیبانی خودروی لندرور دیفندر از سیستم کنترل از راه دور

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به نظر می‌رسد که خودروی لندرور دیفندر به زودی و در آینده‌ای نزدیک امکان کنترل خودرو از فضای بیرون کابین را در اختیار رانندگان آن قرار خواهد داد. به بیان ساده‌تر این خودرو قرار است به زودی از سیستم کنترل از راه دور پشتیبانی کند.

خودروی لندرور دیفندر یکی از گزینه‌های قابل انتخاب برای افرادی محسوب می‌شود که به رانندگی آفرود علاقه دارند. در مدل ۲۰۲۰ این خودرو امکانات تازه‌ای در اختیار رانندگان آفرود قرار خواهد گرفت تا بتوانند چالش‌های بیشتری را هنگام رانندگی در کوه و بیابان تجربه کنند. البته به نظر می‌رسد که طراحان خودروی لندرور دیفندر قصد دارند در آینده‌ای نزدیک امکانات بیشتری را در اختیار صاحبان این خودرو قرار دهند.

با توجه به اطلاعات موجود یکی از این امکانات قابلیت کنترل خودرو از فضای بیرون از کابین آن است. شاید بسیاری از شما در زمان کودکی تجربه‌ی بازی با خودروهای اسباب‌بازی کنترلی را داشته‌اید. در این صورت می‌توانید خاطرات آن دوران را یک بار دیگر با خودروی لندرور دیفندر بازسازی کنید و این خودرو را از طریق سیستم کنترل از راه دور آن به حرکت در بیاورید.

البته نباید انتظار داشت که خودروی لندرور دیفندر مانند خودروهای کنترلی اسباب بازی با سرعت بسیار زیاد در دشت و صحرا به حرکت در بیاید و توسط سیستم کنترل از راه دور بتوان آن را از صخره‌های صاف بالا برد. در عمل امکان کنترل کردن خودروی لندرور دیفندر از طریق سیستم کنترل از راه دور به شکل کاملا محدود و در سرعت‌های بسیار پایین برای رانندگان آن فراهم خواهد شد.

لندرور دیفندر

به بیان دقیق‌تر ممکن است شما هنگام رانندگی آفرود در صحرا یا کوهستان با موانعی مواجه شوید که از درون فضای خودرو دید کافی برای پشت سر گذاشتن آن‌ها وجود نداشته باشد. در این صورت می‌توانید سرعت خودرو را تا حد امکان کاهش دهید و در همان حال از آن پیاده شوید. پس از این عمل می‌توان توسط یک دستگاه کنترل از راه دور خودرو را از بیرون و فضای خارج از کابین کنترل کرد و آن را از موانع مختلف عبور داد.

خبر پشتیبانی خودروی لندرور دیفندر از سیستم کنترل از راه دور به تازگی توسط یکی از مهندسان تولید این خودرو به نام استوارت فیرث مورد تایید قرار گرفته است. بنابر اعلام او این تکنولوژی هم‌اکنون در حال توسعه و تکمیل توسط مهندسان لندرور است.

با توجه به گفته‌های استوارت فیرث معماری خودروی لندرور دیفندر این اجازه را به مهندسان می‌دهد تا بتوانند چنین سیستمی را روی آن پیاده کنند و امکان پشتیبانی این خودرو از سیستم کنترل از راه دور را فراهم نمایند. او همچنین تایید کرده است که در حال حاضر نسخه‌ای آزمایشی از خودروی لندرور دیفندر ساخته شده است که از وجود سیستم کنترل از راه دور بهره می‌برد. در واقع مهندسان لندرور هم‌اکنون مشغول بررسی نسخه‌ی آزمایشی این خودرو برای عیب‌یابی سیستم کنترل از راه دور آن هستند.

لندرور دیفندر

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار عموم قرار گرفته است سیستم کنترل از راه دور خودروی لندرور دیفندر همراه و هم‌سنگ با سیستم دیده‌بانی سه بعدی این خودرو کار می‌کند. به این ترتیب که سیستم مذکور یک تصویر مجازی از این خودرو را از دید ناظر بیرونی آن ایجاد می‌نماید. هر گونه پیشرفت و بهبود آتی در این سیستم مستلزم دست‌یابی به کلید کنترل خودرو خواهد بود تا برای آن تعیین شود که راننده در محل خود حاضر بوده و کنترل خودرو را در اختیار دارد.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا سیستم کنترل از راه دور خودروی لندرور دیفندر در مدل ۲۰۲۰ این خودرو وجود خواهد داشت یا این که علاقه‌مندان باید منتظر بهره‌مندی مدل‌های بعدی این خودرو از تکنولوژی جدید یاد شده باشند. به هر حال چه مدل ۲۰۲۰ این خودرو از قابلیت کنترل از راه دور بهره‌مند باشد و چه این اتفاق رخ ندهد، خودروی لندرور دیفندر پس از مدت‌ها دوباره وارد خاک آمریکا خواهد شد و در اختیار مشتریان حاضر در این کشور قرار خواهد گرفت. در واقع اکنون برای مدت‌ها است که این خودروی انگلیسی حضور چندان چشمگیری در بازار آمریکا نداشته است.

این خودروی کراس اور در قالب مدل‌های چهار در و دو در در بازار آمریکا عرضه می‌شود. هنوز اطلاع دقیقی از قیمت مدل‌های دو در این خودرو در دست نیست. با این حال نسخه‌های چهار در موجود از مدل ۲۰۲۰ خودروی لندرور دیفندر با قیمت پایه ۵۱ هزار دلار در بازار آمریکا عرضه خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع