کلکسیون خودروهای گران قیمت آقای معاون ۲۷ میلیون دلار فروخته شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

داشتن کلکسیونی از خودروهای گران قیمت و کمیاب کار هر کسی نیست. البته به لطف داشتن یک مقام دولتی در یک کشور جهان سوم و انجام پول‌شویی و شرکت مستمر در فساد مالی گسترده می‌توان چنین کاری را به راحتی انجام داد. البته ممکن است افرادی که چنین اندوخته‌ای دارند روزی شاهد به فروش رفتن کلکسیون خودروهای گران قیمت خود در حراجی‌های بزرگ باشند.

این اتفاق به تازگی رخ داده است و خودروهای گران قیمت معاون رییس جمهور کشور گینه استوایی، که در قالب یک کلکسیون بزرگ نگهداری می‌شد، طی مدت کوتاهی به فروش رسید. فروش این خودروها که تمام آن‌ها سوپرکارهای گران قیمت و کمیاب بودند در جریان برگزاری حراج بونامس که در کشور سویس برگزار شد انجام گرفت و این کلکسیون در مجموع با قیمتی حدود ۲۷ میلیون دلار به فروش رسید. البته خودروهای موجود در این مجموعه به شکل جداگانه به مشتریان علاقه‌مند واگذار شدند.

بد نیست بدانیم معاون اول رییس جمهور گینه استوایی که تئودور انگما اوبیانگ مونگ نام دارد و ۵۱ ساله است کلکسیون خودروهای گران قیمت خود را از راه شرافتمندانه گردآوری نکرده بود. در واقع پول خرید این خودروها توسط فعالیت‌های غیرقانونی نظیر پول‌شویی و اختلاس از بودجه‌های عمومی تامین شده بود. با این حال طی تحقیقاتی که در فاصله‌ی زمانی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ میلادی در زمینه‌ی پول‌شویی انجام گرفت خودروهای گران قیمت موجود در کلکسیون مذکور از مالکیت معاون اول رییس جمهور گینه استوایی خارج شدند و به تازگی در حراجی یاد شده به فروش رفتند.

خودروهای گران قیمت

این تحقیقات در اثر شکایت تعدادی سازمان غیرانتفاعی از معاون اول رییس جمهور گینه استوایی و پدر او که مقام ریاست جمهوری این کشور را بر عهده دارد آغاز شد. سازمان‌های مذکور رییس جمهور مادام‌العمر و ۷۱ ساله‌ی گینه استوایی که دقیقا هم‌نام با پسرش است و تئودور انگما اوبیانگ مونگ نام دارد را هراه با معاون اول او یعنی پسرش به شرکت در فساد مالی متهم کرده بودند. اتهامی که در نهایت اثبات شد و به ضبط کلکسیون خودروهای گران قیمت فرزند رییس جمهور و معاون اول او انجامید.

گران قیمت‌ترین خودروی موجود در این مجموعه خودروی Lamborghini Veneno Roadster بود که با قیمتی معادل ۸٫۳ میلیون دلار به فروش رسید. این خودروی کمیاب به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد لامبورگینی تولید شده بود و در زمان عرضه یعنی در سال ۲۰۱۴ میلادی قیمتی معادل ۴٫۵ میلیون دلار داشت. در واقع این خودرو اکنون با مبلغی در حدود دو برابر قیمت ابتدایی خود به فروش رسیده است. پس از این خودرو محصول شاخص Koenigsegg یعنی خودروی One:1 در لیست گران قیمت‌ترین خودروهای این کلکسیون قرار می‌گیرد. سوپرکار خوش قد و قامتی که با مبلغی معادل ۴٫۶ میلیون دلار در این حراجی به فروش رسید.

خودروهای گران قیمت

مقام‌های بعدی خودروهای گران قیمت این کلکسیون نیز به خودروهای Ferrari LaFerrari، Aston Martin One-77 و Porsche 918 Spyder اختصاص داشت که به ترتیب با قیمتی معادل ۲٫۲ میلیون دلار، ۱٫۵ میلیون دلار و ۱٫۵ میلیون دلار به فروش رسیدند. بر طبق اعلام رسمی قرار است تمام درآمد حاصل از فروش خودروهای مذکور صرف امور خیریه در کشور گینه استوایی شود. کشوری که در مرکز قاره‌ی آفریقا قرار دارد و بسیاری از مردم آن برخلاف رییس جمهور این کشور و پسر او فقیر هستند.

با وجود فروش خودروهای گران قیمت یاد شده معاون اول رییس جمهور گینه استوایی همچنان فرد ثروتمندی محسوب می‌شود. بنابر گزارش برخی از منابع خبری او همچنان صاحب یک کلکسیون هنری بسیار با ارزش است و از گذشته تا امروز عمارت‌های گران قیمت متعددی را هم در نقاط مختلف جهان از جمله پاریس خریداری کرده است.

جالب آن است که با وجود مسجل شدن شرکت معاون اول رییس جمهور گینه استوایی در فساد مالی گسترده، او و پدرش یعنی رییس جمهور این کشور همچنان پست‌های دولتی خود را در اختیار دارند و رفتارشان به گونه‌ای است که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است. این موضوع شاید برای کسانی که در برخی از کشورهای پیشرفته‌ی جهان زندگی می‌کنند موضوع عجیب و غیر قابل باوری باشد. اما برای ما که نمونه‌های مشابه فراوانی را در اطراف خود سراغ داریم این‌گونه نیست.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع