اپلیکیشن‌های Outlook و OneDrive برای iOS بروزرسانی شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کمپانی مایکروسافت در جدیدترین اقدام خود تصمیم گرفت تا دو بروزرسانی همزمان را برای دو اپلیکیشن Outlook و OneDrive منتشر کند.

اگر از استفاده کنندگان مجموعه آفیس روی سیستم عامل ویندوز باشید بدون شک نام اپلیکیشن Outlook را شنیده‌اید و حتی از آن استفاده نیز کرده‌اید.

کارکرد اپلیکیشن Outlook در واقع نوعی همگام ساز و یکپارچه ساز بین حساب‌های مختلف ایمیل یک کاربر است به طوری که یک کاربر اگر چندین حساب ایمیل مختلف داشته باشد با استفاده از اپلیکیشن Outlook می‌‌تواند تمام ایمیل‌های دریافتی خود در هر حساب را به صورت یکپارچه ببیند و به هر کدام نیز که علاقه داشت پاسخ بدهد. ایمیل‌های مزاحم را اسپم و یا ایمیل‌هایی که دیگر لازم نمی‌شود را آرشیو و در نهایت ایمیل‌هایی که نیازی به بررسی آن نیست یا دیگر استفاده نمی‌شود را به طور کامل از حساب‌های ایمیل خود پاک کند.

این نوع یکپارچه سازی یکی از مهم ترین ویژگی‌های برنامه Outlook است که در کنار قابلیت ارسال ایمیل همانند یک سرویس ایمیل توانسته خود را به سرعت بین کاربران محبوب کند.

تا پیش از ظهور گوشی‌های هوشمند تنها شاهد برنامه Outlook روی سیستم عامل‌های نصب شده بر کامپیوترهای شخصی بودیم- فارغ از نوع سیستم عامل- اما حالا چند سالی است که با رشد گوشی‌های هوشمند و سیستم عامل‌های مخصوص آن‌ها شاهد ظهور و رشد برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی نظیر برنامه Outlook روی سیستم عامل نظیر اندروید و یا آی او اس هستیم.

ویژگی دیگری که در نسخه آی او اس برنامه Outlook شاهد آن هستیم قابلیت یکپارچه سازی تقویم شما در حساب‌های مختلف و نمایش آن‌ها به صورت یکجا است که کار را برای کاربران بسیار ساده می‌کند چون وقتی همه چیز به صورت یکجا در یک اپلیکیشن نظیر Outlook خلاصه شده است دیگر نیازی به جا به جایی بین برنامه‌های مختلف نیست و به سرعت می‌توان تمامی کارها را انجام داد و شاهد افزایش فوق العاده بهره وری خود بود.

اپلیکیشن Outlook در فروشگاه اپ استور کمپانی گوگل در حال حاضر به صورت رایگان در حال فروش است و با حجم ۳۳۰ مگابایت توانسته امتیاز بسیار خوب ۴٫۶ از ۵ را از کاربران سیستم عامل آی او اس بدست بیاورد که این نشان می‌دهد برنامه Outlook تا چه اندازه توانسته موفق و درخشان ظاهر شود.

Image result for outlook ios

یکی دیگر از برنامه تولید شده توسط مایکروسافت که آن هم افزایش بهره وری کاربران است اپلیکیشن OneDrive است که به عنوان یک سرویس میزبان از فایل به صورت ابری شناخته می‌شود و از سال ۲۰۰۷ کار خود را به صورت نسخه الفا آغاز کرد و در نهایت در سال ۲۰۱۲ نسخه نهایی آن در دسترس کاربران سیستم عامل ویندوز قرار گرفت.

در اپلیکیشن OneDrive شما می‌تواندی فایل‌های خود را به صورت همگام سازی شده در یک فضای ابری و با استفاده از این اپلیکیشن که نسخه‌های مختلفی نیز دارد روی اینترنت آپلود کنید تا بتوانید هر زمانی که لازم داشتید از این فایل‌ها با اتصال به اینترنت استفاده کنید.

در حال حاضر در حوزه فضای ابری و سرویس‌های میزبانی فایل شاهد حضور شرکت‌های بزرگی نظیر گوگل با سرویس Drive و یا خود کمپانی اپل و حتی استارت آپ DropBox هستیم که هر کدام از این سرویس‌های سعی می‌کنند با ارائه خدمات متنوع کاربران را جذب خود کنند.

بی شک مهم ترین دلیل برای انتخاب یکی از این سرویس‌ها توسط کاربر فضای رایگانی است که این سرویس‌های ابری آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌دهند و ناگفته نماند که شما در اپلیکیشن OneDrive می‌توانید ۱۵ گیگابایت فایل خود را به شکل رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای روی سرورهای مایکروسافت آپلود کنید تا هر زمانی که به آن نیاز داشتید بدون مشکل بتوانید به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید و از آن‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. مهم نیست فایل شما عکس، متن، فیلم و یا یک فایل PDF باشد در اپلیکیشن OneDrive شما بدون هیچ محدودیتی هر فایلی با هر فرمتی که دوست داشته باشید را می‌توانید آپلود و یا دانلود کنید. بهتر است بگویم با اپلیکیشن OneDrive مثل یک درایو از سیستم عامل خود رفتار کنید.

کمپانی مایکروسافت فارغ از نسخه‌های مخصوص به سیستم عامل‌های نصب شده بر کامپیوترهای شخصی و نسخه تحت وب چند سالی است که تصمیم گرفته تا اپلیکیشن OneDrive را روی گوشی‌های هوشمند نیز پیاده سازی کند تا کاربران بتوانند با گوشی‌های خود نیز هر زمان که لازم بود فایلی را آپلود و یا دانلود کنند.

اپلیکیشن OneDrive برای گوشی‌های کمپانی اپل که بر بستر سیستم عامل آی او اس هستند نیز عرضه شده است و در دسترس کاربران قرار گرفته است. بی شک مهم ترین هدف مایکروسافت از تولید اپلیکیشن OneDrive و یا اپلیکیشن OutLook افزایش بهره وری استفاده کنندگان از این نرم افزار است.

اپلیکیشن اپلیکیشن OneDrive با حجم ۲۵۶ مگابایت در حال حاضر در فروشگاه اپ استور کمپانی اپل در دسترس است و می‌توانید این اپلیکیشن را که میانگین نمره بسیار خوب ۴٫۶ از ۵ بدست آورده را به شکل رایگان از این فروشگاه دانلود کنید.

Image result for onedrive ios

حالا اما شاهد این هستیم که کمپانی مایکروسافت بروزرسانی تازه‌ای را برای این اپلیکیشن منتشر کرده است تا کاربران بیشتر از پیش بتوانند از این دو اپلیکیشن استفاده کنند.

OutLook

کمپانی مایکروسافت بروزرسانی جدیدی را به برنامه Outlook در iOS خود اضافه کرده است. با استفاده از این بروزرسانی برنامه شما به نسخه ۴٫۵٫۰ آپدیت می‌شود. بروزرسانی جدید یک ویژگی جدید مفید، رفع اشکال و پیشرفت‌های عملکرد بسیاری به برنامه اضافه می‌کند تا کاربران بهتر از همیشه بتوانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

اگر بخواهیم در مورد ویژگی جدید اپلیکیشن Outlook صحبت کنیم باید گفت که برنامه Outlook اکنون از حالت جدید روز و شب مخصوص نسخه آی او اس ۱۳ پشتیبانی می‌کند تا شاهد تم‌های تیره و روشن این برنامه در طول شبانه روز باشیم. همین ویژگی در هفته گذشته به نسخه اندروید اپلیکیشن OutLook اضافه شد.

شما می توانید تغییر رسمی اپلیکیشن OutLook را در زیر بخوانید:

  • پشتیبانی از حالت روز و شب سیستم عامل آی او اس ۱۳ و تغییر بین تم‌های روشن و تاریک
  • رفع اشکال و پیشرفت های مختلف

شما می‌توانید اخرین نسخه اپلیکیشن OutLook را برای سیستم عامل آی او اس از لینک اینجا دانلود کنید.

Image result for Microsoft Outlook for iOS also updated with iOS 13 Day/Night mode support

OneDrive

کمپانی مایکروسافت علاوه بر انتشار نسخه جدید از برنامه Outlook دیروز بروزرسانی جدیدی برای نسخه آی او اس اپلیکیشن OneDrive منتشر کرد.

این آخرین بروز رسانی با پشتیبانی بهتر از دستگاه‌های آیپاد ارائه می‌شود. برنامه OneDrive اکنون از چندین پنجره در دستگاه‌های آیپاد پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید بر دکمه “…” ضربه بزنید و “Open in New Windows” را انتخاب کنید تا PDF یا یک سند را در یک پنجره جدید باز کنید و آن را بررسی کنید. همچنین می توانید از ژست‌های حرکتی کشیدن و رها کردن برای باز کردن سند در یک پنجره جدید استفاده کنید. این بروزرسانی شامل برخی از رفع اشکالات گزارش شده کاربران اپلیکیشن OneDrive نیز می‌باشد.

برای دانلود این بروزرسانی می‌توانید نسخه مخصوص سیستم‌ عامل‌ آی او اس اپلیکیشن OneDrive را از لینک اینجا دانلود و روی دستگاه خود نصب کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع