نرم‌افزار Journal با سیستم‌عامل iOS 17.2 به آیفون اضافه شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

Journal فعلا طراحی نسبتا ساده‌ای دارد و مهم‌ترین قابلیتش این است که می‌تواند بر اساس داده‌های گوشی ازجمله موقعیت‌های مکانی و عکس‌های ثبت‌شده و ورزش‌های انجام‌شده، لحظات پراهمیت (Moments) را شناسایی کند. Journal سپس بر اساس این‌ Moment-ها به شما برای نوشتن خاطره‌ی روزانه پیشنهاد می‌دهد.

جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل iOS افزون‌بر اپلیکیشن Journal، ضبط ویدیوی مکان‌مند (یا سه‌بعدی) را با آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس امکان‌پذیر می‌کند. در این حالت، گوشی ازطریق دوربین اصلی و فوق عریض به‌طور همزمان ویدیوی سه‌بعدی ضبط می‌کند.

در حال حاضر نمی‌توانید کار خاصی با ویدیوی سه‌بعدی آیفون انجام دهید؛ چون این قابلیت مخصوص کسانی است که می‌خواهند سال آینده هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو را خریداری کنند.

به‌لطف iOS 17.2 ازاین‌پس کاربران آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس می‌توانند دکمه‌ی اکشن را به ترجمه‌ی عبارت‌ها اختصاص دهند. همچنین آیفون‌ها به‌لطف سیستم‌عامل iOS 17.2 ویجت‌های آب‌و‌هوای جدیدی دارند و به یک‌سری قابلیت‌ها در نرم‌افزار Messages دسترسی پیدا می‌کنند، ازجمله گزینه‌ای برای انتقال به اولین پیامِ خوانده‌نشده در صفحه‌ی چت.

به‌روزرسانی جدید اپل، پشتیبانی از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi2 را به آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ اضافه می‌کند. به‌لطف این تغییر می‌توانید آیفون‌های موردبحث را بدون خرید شارژر مگ سیف، به‌صورت بی‌سیم با توان ۱۵ وات شارژ کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.