حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

خبر تازه این مرد ۴۷ ساله در زندان آشپزی یاد گرفت و حالا یک‌میلیون دلار درآمد دارد آذرماه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز در آذرماه ۱۴۰۲

آزمایش‌های علی با طعم‌ها در رستوران جدید نیز تمامی نداشت. غذاهای رنگارنگ نشئت‌گرفته از فرهنگ لاتین محله‌ی کودکی او در نزدیکی شهر بِل کالیفرنیا و اصالت لبنانی‌اش و سس‌های ترکیبی مخصوص گریل فاطیما باعث شد تا مجموعاً حدود ۱٫۴ میلیون نفر در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تیک‌تاک، کسب‌و‌کار این زندانی سابق را دنبال کنند.

محبوبیت این مجموعه به‌لطف اینترنت به‌قدری افزایش یافت که طولی نکشید صف‌های انتظار دو‌سه‌ساعته جلوِ درهای آن تشکیل می‌شدند و مردم از جاهای دور و نزدیک برای چشیدن غذاهای آنجا سرودست می‌شکستند. بااین‌حال، این‌ بار به‌جای کوچ‌کردن دوباره به مکانی جدید و بازهم‌ بزرگ‌تر، علی فرصت را مغتنم دید تا با همکاری شرکتی متخصص، با دادن حق استفاده از برند خود به شعبه‌سازی روی بیاورد.

بدین‌ترتیب، سال ۲۰۲۱ شش شعبه از گریل فاطیما در جنوب کالیفرنیا و نیویورک و تگزاس باز شدند و با اینکه‌ همین اواخر یکی از شعب دیترویت به دلایلی مجبور شد فعالیتش را متوقف کند، سال آینده‌ی میلادی شعبه‌ای دیگر در حومه‌ی این شهر بازگشایی خواهد شد.

سال گذشته، شعبه‌ی اصلی گریل فاطیما در دَونی کالیفرنیا نیز به درآمدی بیش از ۱٫۱ میلیون دلار رسید؛ اما نتوانست به سود‌دهی برسد و سال مالی را با ۱۵۰ هزار دلار ضرر به پایان رساند؛ هرچند درآمد اصلی الرِدا از حق‌ امتیاز‌ها و کارمزدهای دیگر شعب تأمین می‌شود. برای سال جاری، الرِدا انتظار درآمدی ۱٫۸ میلیون دلاری را می‌کشد و در همین حین، مشغول برنامه‌ریزی برای گسترش شعب خود به آتلانتا و کلیولند و کانادا است.

با‌این‌حال، رشد روز‌به‌روز گریل‌ فاطیما باعث نشده است که الرِدا دست از کار بکشد. او هنوز‌هم هرروز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در شعبه‌ی اصلی مجموعه مشغول به کار است. او می‌گوید:‌ «عاشق کارم هستم و دوست دارم تا زمانی‌که سالمم و توانایی ایستادن روی پایم را دارم، به کارکردن ادامه دهم.»

ازنظر الرِدا، گریل فاطیما گواه بر این است که غذا می‌تواند مردم سراسر فرهنگ‌ها را با یکدیگر متحد کند. او قصد دارد که به خلق خوراکی‌های جدید و اشتراک‌‌نهادن آن با مردم ادامه دهد و در همین حین، به افرادی که مثل خود او روزی مرتکب خطا شده‌اند، فرصتی دوباره دهد.

شش سال زندان به الرِدا استقامت آموخت و به اشتیاق او دامن زد. اکنون به‌نظر می‌رسد هیچ هدفی برای این کارآفرین کوشا دور از دسترس نیست.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.