حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

خبر تازه فلای‌تودی معرفی می‌کند: انواع قطارهای رجا آذرماه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز در آذرماه ۱۴۰۲

سفر کردن با قطار از گذشته‌های بسیار دور مرسوم بوده است و تا به امروز نه‌تنها از علاقه‌مندان سفر با قطار کاسته نشده، بلکه افزایش هم داشته‌اند. قطار یکی از بهترین و امن‌ترین وسایل نقلیه برای سفرکردن است و خطوط ریلی بسیاری در داخل کشور سفر با قطار را جزء اولویت‌های افراد زیادی قرار می‌دهند. سفر با قطار حال ‌و هوای خاص خود را دارد که در جای دیگری نمی‌توانید آن را تجربه کنید. در این مطلب به شما می‌گوییم که چرا باید هنگام خرید بلیط قطار در فلای‌تودی، حتما بلیط قطار رجا را در نظر داشته باشید.

قطار رجا؛ نگین حمل ‌و نقل ریلی کشور

شرکت رجا در سال 1375 با هدف گسترش گردشگری در کشور تاسیس شد و امروزه انواع بسیاری از قطارها را با خدمات گوناگون به مشتریان ارائه می‌دهد. وجود سرویس بهداشتی مناسب و اینترنت پرسرعت قطارهای این شرکت ریلی را به گزینه‌ای محبوب در میان مشتریان تبدیل کرده است. البته تنها این موارد از دلایل محبوبیت قطارهای شرکت رجا نیستند.

هر نوع از قطارهای این شرکت خصوصیات خاص خود را دارند که ترکیب آن‌ها با قیمت‌های مناسب آن را به یکی از شرکت‌های پرطرفدار مبدل می‌کند. برای تهیه بلیط قطار رجا می‌توانید به‌صورت آنلاین و از طریق سایتی معتبر اقدام کنید. تهیه بلیط قطار کار راحتی خواهد بود و تنها لازم است از قبل اطلاعات مسافران اعم از نام، نام‌خانوادگی و شماره‌ملی را جمع‌آوری و از آن مهم‌تر برای نوع قطار و بلیط خود تصمیم‌گیری کنید.

قطارهای رجا چه انواعی دارند؟

یکی از دسته‌بندی‌های مهم قطارهای رجا به نوع آن‌ها از نظر کوپه‌ای یا اتوبوسی بودن بر می‌گردد:

  • قطارهای 4 تخته رجا

قطارهای 4 تخته شامل کوپه‌هایی چهار نفره در هر واگن می‌شوند. در این واگن‌ها برای هر فرد تخت تعبیه شده است تا برای استراحت از آن‌ها استفاده کنند. این قطارها گزینه بسیار مناسبی برای سفرهای گروهی هستند و به سه دسته کلاس ویژه، کلاس 1، کلاس 2 و کلاس 3 تقسیم می‌شوند. هر کدام از این قطارها ویژگی‌هایی دارند که روی قیمت آن‌ها موثر خواهد بود. پیش‌از سفر می‌توانید همه آن‌ها را با توجه به بودجه خود مورد بررسی قرار دهید. در این نوع قطارها بسیاری امکانات شامل دستگاه تهویه، سرویس بهداشتی، پریز برق، میز، سیستم صوتی و تصویری و … موجود خواهد بود.

  • قطارهای 6 تخته رجا

برای قطارهای 6 تخته می‌توانید از میان سه گروه کلاس‌های یک، دو و سه انتخاب کنید. این قطارها هم دارای دو ردیف سه نفره صندلی‌های روبه‌رو هم هستند. واگن این قطارها شامل کوپه‌های 6 نفره می‌شوند که برای همه افراد تخت برای استراحت وجود خواهد داشت. قطارهای 6 نفره قیمت مناسب‌تری نسبت به قطارهای 4 نفره دارند و به همین دلیل سطح امکانات آن‌ها کمی پایین‌تر از قطارهای 4 تخته است، اما بااین‌حال هم از امکانات رفاهی در حد قابل قبولی برخوردار هستند. دستگاه تهویه، سرویس بهداشتی در هر واگن و پنجره‌های دوجداره از امکاناتی هستند که در قطارهای 6 نفره هم وجود دارند. این قطارها گزینه مناسبی برای سفرهای گروهی و اردویی خواهند بود.

  • قطارهای سالنی رجا

در هر واگن از قطارهای سالنی صندلی‌ها به‌صورت صندلی‌های اتوبوس پشت هم ردیف شده‌اند. این نوع قطارها جزو قطارهای اقتصادی هستند، البته این موضوع دلیلی مبنی‌بر عدم وجود امکانات مناسب نخواهد بود. قطارهای سالنی شامل کلاس‌های ویژه، یک، دو و سه می‌شوند و انتخاب بسیار مناسبی برای سفرهای گروهی با هزینه مقرون ‌به‌صرفه هستند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.