حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

خبر تازه هکر ۱۶ ساله در چهارمحال و بختیاری حساب مردم را خالی کرد آذرماه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز در آذرماه ۱۴۰۲

نوجوانی ۱۶ ساله در چهارمحال و بختیاری توانسته است ازطریق حمله‌ی فیشینگ، حساب برخی از کاربران را خالی کند. مرتضی عسگری، رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری، می‌گوید او «کم‌‌سن‌و‌سال‌ترین کلاهبردار اینترنتی در چهارمحال و بختیاری» است.

خبرگزاری فارس به نقل از عسگری می‌نویسد نوجوان ۱۶ ساله «با نوشتن برنامه و طراحی اپلیکیشن و ارسال آن برای دیگر کاربران» سراغ کلاهبرداری از آن‌ها رفته است.

فیشینگ یا رمزگیری، اقدامی از سوی هکرها برای دست‌یابی به اطلاعات حساسی مانند نام کاربری و جزئیات حساب بانکی است. هکرها در این روش سراغ جعل‌کردن سایت‌ها یا آدرس‌های ایمیل و موارد این چنینی می‌روند و با فریب مردم، به اطلاعات محرمانه‌ و مالی آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.

در ادامه بخوانید

حملات فیشینگ در سال‌های اخیر بارها خبرساز شده‌اند. مدتی پیش ادعا شد که هکرهای وابسته‌به کره‌ی شمالی ازطریق جعل هویت و حمله‌ی فیشینگ در تلاشند وارد سیستم‌های دولتی کشورهای مختلف شوند.

یک گزارش در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد بیش‌از ۸۰ درصد سازمان‌های جهانی حداقل یک بار با حمله‌ی فیشینگ موفقیت‌آمیز مواجه شده‌اند.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری می‌گوید: «بسیاری از جرایم سایبری کشور برداشت‌های غیرمجاز است که بیشتر این موارد از طریق فیشینگ انجام می‌شود.» او به مردم توصیه کرده است به هر برنامه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود، اعتماد نکنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.