خبر تازه مدل یک ترابایتی آیفون ۱۶ پرو سرعت انتقال کمتری از مدل‌های دیگر خواهد داشت آذرماه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز در آذرماه ۱۴۰۲

به‌گزارش دیجی‌تایمز، دو گوشی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس برای کاهش هزینه‌ها ممکن است در کانفیگ یک ترابایتی سرعت خواندن و نوشتن کمتری داشته باشند.

این بخشی از مهاجرت اپل به حافظه‌ی فلش NAND سلول چهارسطحی (QLC) با ظرفیت بیشتر برای آیفون یک ترابایتی است. اپل در‌حال‌حاضر از NAND سه‌‌سطحی (TLC) استفاده می‌کند که قیمت بیشتری دارد.

استفاده از QLC NAND به اپل امکان می‌دهد تا فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در فضای کوچک‌تری ایجاد و با قیمت ارزان‌تری عرضه کند؛ اما با مشکل سرعت خواندن و نوشتن کمتر.

QLC NAND ممکن است درمقایسه‌با TLC NAND دوام کمتری داشته باشد و عملیات نوشتن ثابت را با کارایی کمتری انجام دهد. البته اپل ممکن است برای کاهش این مشکلات، بهینه‌سازی‌های خاصی انجام دهد.

در ادامه بخوانید

استفاده از QLC NAND می‌تواند تولید آیفون‌‌هایی با فضای ذخیره‌سازی دو ترابایتی را ممکن سازد. قیمت گوشی اپل مدل آیفون ۱۵ پرو مکس با فضای ذخیره‌سازی یک ترابایتی ۱,۵۹۹ دلار است که ۲۰۰ دلار بیشتر از قیمت گوشی ۵۱۲ گیگابایتی است.

مدل دو ترابایتی نباید اختلاف قیمت زیادی با مدل یک ترابایتی داشته باشد؛ چون هرگونه افزایش شدید قیمت مستقیما روی فروش تأثیر منفی می‌گذارد. مدل‌های جدید آیفون با ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز احتمالاً در آینده‌ با TLC NAND ساخته خواهند شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.