به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲
شکاف پخش به این معنی است که طرفداران استرالیایی لیگ برتر انگلیس (EPL) در معرض تبلیغات شرط بندی متعددی برای شرکت های قمار خارج از کشور قرار می گیرند که در غیر این صورت نمایش آنها در صفحه نمایش استرالیا ممنوع خواهد بود.
به گزارش گاردین، این اساس شکایتی است که به یک سازمان دیده بان رسانه علیه پخش کننده Optus Sport انجام شده است.
اداره ارتباطات و رسانه استرالیا (ACMA) در حال بررسی شکایت روزنامه نگار و محقق قمار، جک کر، علیه Optus است. او ادعا می کند که تبلیغات قمار در هر دقیقه از بازی در جریان یک بازی فوتبال لیگ برتر در دسامبر 2023، زمانی که استون ویلا میزبان منچسترسیتی بود، نمایش داده شده است.
Optus Sport از سال 2016 حقوق بازی های EPL در استرالیا را در اختیار دارد و این شرکت اخیراً قرارداد را تمدید کرده است و حدود 600 میلیون دلار برای حفظ حقوق سودآور تا پایان فصل 2027-28 پرداخت کرده است.
این پخش کننده از پایگاه مشترک بیش از یک میلیون مشتری در استرالیا برای سرویس پخش خود برخوردار است.
آقای کر در شکایت خود توضیح داد: «شرکتهای قمار تعاملی یکی از محصولاتی هستند که اغلب در این بیلبوردهای کنار زمین دیده میشوند» و باشگاهها «معمولاً تبلیغات شرکتهای شرطبندی متعدد را در طول مسابقه نشان میدهند».
قابل درک است که تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین توسط باشگاه های لیگ برتر کنترل و مدیریت می شوند و می توانند برای بازارهای مختلف، در ترکیبی از حامیان مالی لیگ دسته جمعی و قراردادهای باشگاهی خاص، طراحی شوند.
محدودیت های قمار در استرالیا چیست؟
در استرالیا، قانون قمار تعاملی به شرکتهای قمار برون مرزی اجازه نمیدهد شرطبندی را به افرادی که در استرالیا مستقر هستند ارائه دهند و تبلیغ خدمات آنها را بیشتر ممنوع میکند. بسیار مهم است که در صورتی که یک آگهی “همراهی تصادفی یا اتفاقی برای انتشار مطلب دیگری باشد” معافیت ارائه می شود.
مورد دوم به محور موضع اتخاذ شده توسط Optus اشاره می کند، و سخنگوی آن تاکید می کند که این شرکت “در پوشش کلیه حقوق و محتوا از قوانین مربوطه استرالیا پیروی می کند. قوانین تبلیغات قمار استرالیا شامل معافیت هایی برای تبلیغات جانبی است.
آنها ادامه دادند: “در قراردادهای حقوق ورزشی استاندارد است که باید فیدهای اصلی را به طور کامل و بدون ویرایش ارسال کنید، و ترتیبات Optus Sport تفاوتی ندارد.”
“Optus Sport توسط صاحبان حقوق ممنوع است از جایگزینی هر گونه تبلیغات کنار زمین با استفاده از تبلیغات مجازی یا موارد دیگر.”
شرکتهای قمار به دلیل گستردگی جهانی آن، میلیونها دلار را به EPL سرازیر میکنند، و این لیگ در حدود 800 میلیون خانه در حدود 190 کشور پخش میشود.
سال گذشته، باشگاههای لیگ برتر موافقت کردند که قراردادهای حمایت مالی اولیه پیراهنها با برندهای قمار را تا پایان فصل 2025/26 پایان دهند.
در حال حاضر، هشت باشگاه از 20 باشگاه حاضر در این رقابت، شرکتهای شرطبندی را به عنوان حامیان پشتیبان جلوی پیراهن دارند، که این حمایتها ارزش جمعی حدود 60 میلیون پوند (116 میلیون دلار استرالیا) در سال را نشان میدهند.
تصویر: لیگ برتر/X
بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
سلام!! نام من سارا است
من عاشق غذا خوردن ، مسافرت و خوردن برخی دیگر هستم! من با مرد رویاهای من ازدواج کرده ام و دختر بچه ای زیبا دارم که لبخندهایش می تواند روز همه را درخشان کند!