حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

من سال ها از Final Cut Pro برای ویرایش ویدیو استفاده کرده ام – در اینجا 5 نکته ضروری من است – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

boonchai wedmakawand/Getty Images

من چند سالی است که از Final Cut Pro X (FCPX) استفاده می کنم. در مراحل اولیه، تلاش برای فهمیدن اینکه چگونه برنامه را برای من کار کند، بسیار سخت بود. من دقیقاً می‌دانستم که برای کارم چه می‌خواهم، فقط نمی‌توانستم کاملاً بفهمم که چگونه آن را محقق کنم.

با پشتکار، گردش کار خوبی ایجاد کردم. وقتی با کاری مواجه شدم که نمی‌توانستم انجام دهم، مرحله به مرحله فرآیند را کشف کردم. این رویکرد به این معنی بود که من به سرعت FCPX رسیدم، اما همیشه آسان نبود.

همچنین: چگونه گردش کار Final Cut Pro خود را با پیش تنظیم های افکت ذخیره شده ساده کنید

خوشبختانه، من چند نکته را یاد گرفته ام که آنها را برای موثرتر کردن Final Cut Pro X “ضروری” می دانم. اکنون می خواهم این نکات را با شما به اشتراک بگذارم.

پس بیایید دست به کار شویم.

1. از لایه های تنظیم استفاده کنید

فرض کنید چندین کلیپ را در تایم لاین خود قرار داده اید و نیاز دارید که همه آنها ظاهر و حس یکسانی داشته باشند. می‌توانید آن کلیپ‌ها را یکی یکی مرور کنید و همان افکت‌ها و رنگ‌بندی‌ها را اضافه کنید، اما این یک فرآیند زمان‌بر خواهد بود. خوشبختانه FCPX می‌تواند از لایه‌های تنظیم استفاده کند، که این امکان را فراهم می‌کند که یک لایه را که شامل تمام افکت‌ها و رنگ‌بندی‌های مورد نیاز شماست، به هر تعداد کلیپ که می‌خواهید اضافه کنید. این ترفند نه تنها در وقت شما صرفه جویی می کند، بلکه تضمین می کند که تمام کلیپ های شما ظاهری ثابت داشته باشند.

همچنین: 3 راه برای بهبود رنگ در کلیپ های ویدیویی خود با Final Cut Pro

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که FCPX دارای لایه های تنظیم داخلی نیست. شما یا باید Motion را خریداری کنید یا می توانید از این افزونه رایگان از Motion Array استفاده کنید. پس از دانلود افزونه، آن را در /USER/Movies/Motion Templates (که USER نام کاربری MacOS شما است) کپی کنید و FCPX را مجددا راه اندازی کنید. سپس باید افزونه لایه تنظیم را در Titles > Adjustment Layers پیدا کنید. سپس می توانید لایه تنظیم را به خط زمانی بکشید و آن را روی کلیپ های مورد نظر خود گسترش دهید. هنگامی که لایه وجود دارد، تمام افکت های مورد نیاز خود را اضافه کنید.

2. از کلمات دلخواه و کلیدی استفاده کنید

اگر کلیپ های زیادی را در کتابخانه خود نگه می دارید و مرتباً از آنها استفاده می کنید، دو ویژگی وجود دارد که باید نحوه استفاده از آنها را یاد بگیرید. هم کلمات دلخواه و هم کلمات کلیدی، یافتن کلیپ مناسبی را که باید به هر ویدیویی که در حال ویرایش آن هستید اضافه کنید، بسیار آسان تر می کند. این رویکرد استفاده مجدد از کلیپ ها را بسیار کارآمدتر می کند. و همانطور که کتابخانه کلیپ شما بزرگ می شود، خوشحال خواهید شد که از این ویژگی استفاده کرده اید. برای دلخواه یک کلیپ، کافی است آن را در کتابخانه کلیپ، که مستقیماً در سمت چپ پنجره پیش‌نمایش قرار دارد، انتخاب کنید و دکمه F را فشار دهید، که یک طرح کلی سبز در اطراف کلیپ قرار می‌دهد تا بتوانید به سرعت آن را پیدا کنید.

همچنین: نحوه استفاده از فتوشاپ: 5 مرحله اساسی برای ویرایش عکس

برای افزودن یک کلمه کلیدی به یک کلیپ – مانند B-Roll، نام مکان یا نام کاراکتر – کلیپ را در کتابخانه انتخاب کنید، روی نماد کلید نزدیک بالا سمت چپ پنجره FCPX کلیک کنید و کلمه کلیدی را اضافه کنید( s) می خواهید روی کلیپ اعمال کنید. این کلمات کلیدی در سلسله مراتب زیر پروژه در نوار کناری سمت چپ ظاهر می شوند.

3. رسانه خود را در خارج از کتابخانه ذخیره کنید

این نکته چیزی بود که به سختی یاد گرفتم. کتابخانه های FCPX می توانند بسیار بزرگ شوند. من یک کتابخانه داشتم، که یک فایل واحد است که همه چیز را در خود جای می دهد، از پروژه هایی که به آن کتابخانه تعلق دارند، به اندازه ای نزدیک به 1 ترابایت. در آن زمان، من همه چیز، از جمله رسانه برای پروژه را در همان درایو خارجی کتابخانه پروژه ذخیره می کردم. نیازی به گفتن نیست که آن کتابخانه خیلی سریع پر شد.

در عوض، من اکنون یک کتابخانه را روی یک درایو خارجی و رسانه پروژه را در حافظه داخلی (برای پروژه های کوچک) یا یک درایو خارجی جداگانه (برای پروژه های بزرگتر) قرار می دهم. این رویکرد ممکن است کمی هزینه اضافی برای شما داشته باشد، اما شما را از مقابله با سردرد یک درایو کامل و ناتوانی در ذخیره در کتابخانه نجات می دهد.

4. میانبرهای صفحه کلید را یاد بگیرید

از همان ابتدای استفاده از FCPX، باید برخی از میانبرهای صفحه کلید را یاد بگیرید. ویژگی های خاصی در برنامه وجود دارد که یا فقط با یک میانبر صفحه کلید قابل دسترسی هستند یا در ساختار منو به سختی یافت می شوند. برخی از کلیدهای میانبر ضروری عبارتند از:

  • الف – ابزار را انتخاب کنید
  • ب – ابزار تیغه
  • R – ابزار برد
  • Shift + ? – پخش یک حلقه از یک کلیپ
  • OPT + S – کلیپ انفرادی
  • opt + w – درج شکاف
  • SHIFT + Z – جدول زمانی را در پنجره قرار دهید
  • CMD + SHIFT + B – همه گیره ها را تیغه کنید
  • V – کلیپ را روشن/خاموش کنید
  • س – اضافه کردن از مرورگر/درج در بالای جدول زمانی
  • W – افزودن از مرورگر/درج در جدول زمانی
  • E – افزودن از مرورگر/درج در انتهای جدول زمانی
  • I – علامت گذاری در نقطه
  • O – علامت گذاری نقطه
  • P – تغییر مکان و بازنویسی کلیپ ها

شما می توانید هر یک از میانبرهای صفحه کلید FCPX را در اینجا بیاموزید (هشدار وجود دارد مقدار زیادی از آنها).

5. یک کتابخانه الگو ایجاد کنید

من یک سری ویدیوی خاص دارم که از همین عنوان برای مقدمه و بیرون استفاده می کند. برای مدتی آن عنوان را برای هر ویدیو بازسازی کردم که مدتی طول کشید. در نهایت، متوجه شدم که می توانم یک کتابخانه الگو بسازم و مقدمه را در آنجا ایجاد کنم. استفاده از الگو به این معنی است که باید آن را از یک کتابخانه به کتابخانه دیگر کپی کنید. بنابراین، می‌توانید قالبی را که می‌خواهید کپی کنید از کتابخانه کلیپ انتخاب کنید و سپس روی File > Copy to Library کلیک کنید. کتابخانه مقصد را از لیست انتخاب کنید و الگو کپی می شود، بنابراین برای پروژه شما قابل استفاده است. این نکته یک راه عالی برای ایجاد کلیپ های پیچیده و استفاده از آنها در پروژه ها یا کتابخانه ها است.

با این پنج نکته، متوجه خواهید شد که Final Cut Pro X کارآمدتر و موثرتر است. فقط به یاد داشته باشید، این یک نرم افزار پیچیده است، بنابراین انتظار نداشته باشید که بلافاصله وارد آن شوید و همه چیز را بلافاصله درک کنید. من سال ها از این برنامه استفاده می کنم و هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری دارم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.