حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آخرین آزمایش هوش مصنوعی ادوبی، موسیقی را از متن تولید می کند – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

این هفته، Adobe یک ابزار آزمایشی هوش مصنوعی صوتی را برای پیوستن به ابزارهای مبتنی بر تصویر خود در فتوشاپ معرفی کرد. Adobe Project Music GenAI Control که توسط این شرکت به عنوان «یک ابزار تولید و ویرایش موسیقی مولد در مراحل اولیه هوش مصنوعی» توصیف شده است، می‌تواند موسیقی (و سایر صداها) را از پیام‌های متنی ایجاد کند و سپس می‌تواند آن را در همان رابط تنظیم کند.

Adobe فناوری مبتنی بر Firefly را به عنوان یک متحد خلاق قاب می‌کند که – برخلاف آزمایش‌های صوتی تولیدی مانند MusicLM Google – یک گام فراتر رفته و از دردسر انتقال خروجی به برنامه‌های خارجی مانند Pro Tools، Logic Pro یا GarageBand برای ویرایش صرف نظر می‌کند. Adobe در یک پست بلاگ اعلامی نوشت: «به‌جای قطع دستی موسیقی‌های موجود برای ایجاد ورودی، خروجی و صدای پس‌زمینه، Project Music GenAI Control می‌تواند به کاربران کمک کند تا دقیقاً قطعات مورد نیاز خود را بسازند – حل کردن نقاط دردسر در جریان کار به صورت انتها به انتها». .

این شرکت پیشنهاد می‌کند که ابتدا با ورودی‌های متنی مانند «راک قدرتمند»، «رقص شاد» یا «جاز غمگین» شروع کنید. از آنجا، می‌توانید فرمان‌های بیشتری را وارد کنید تا سرعت، ساختار و تکرار آن را تنظیم کنید، شدت آن را افزایش دهید، طول آن را افزایش دهید، کل بخش‌ها را مجدداً مخلوط کنید یا حلقه‌ها ایجاد کنید. این شرکت می گوید حتی می تواند صدا را بر اساس ملودی مرجع تغییر دهد.

ادوبی می گوید موسیقی به دست آمده برای استفاده تجاری بی خطر است. همچنین در حال ادغام اعتبار محتوای خود (“برچسب های تغذیه” برای محتوای تولید شده)، تلاشی برای شفاف سازی در مورد ماهیت شاهکار شما با کمک هوش مصنوعی است.

یکی از چیزهای هیجان‌انگیز در مورد این ابزارهای جدید این است که آنها فقط تولید صدا نیستند، بلکه با دادن کنترل عمیق به خلاقان برای شکل‌دهی، تغییر و ویرایش صدا، آن را به سطح فتوشاپ می‌رسانند. این یک نوع کنترل در سطح پیکسل برای موسیقی است.

این پروژه با همکاری دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو و دانشکده علوم کامپیوتر، دانشگاه کارنگی ملون انجام شده است. اعلامیه Adobe بر ماهیت آزمایشی Project Music GenAI Control تاکید کرد. (در ویدیوی بالا بخش زیادی از رابط کاربری خود را نشان نداده است، و نشان می دهد که ممکن است هنوز رابط کاربری مناسبی برای مصرف کننده نداشته باشد.) بنابراین ممکن است لازم باشد کمی صبر کنید تا این ویژگی (احتمالاً) راه خود را به مجموعه Creative Cloud Adobe باز کند. .

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.