حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ربات انسان نمای Figure توسط جف بزوس و انویدیا 2.6 میلیارد دلار ارزش گذاری شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

شکل A.I. گزارش شده است که یک ارزیابی داده شده است 2.6 میلیارد دلار از سرمایه گذارانی از جمله جف بزوس، انویدیا و مایکروسافت.

استارتاپی که برای ساخت ربات‌های انسان‌نما کار می‌کند که می‌توانند کارهای خطرناک و نامطلوب انجام دهند، توانست ۶۷۵ میلیون دلار جمع‌آوری کند، در حالی که به دنبال ۵۰۰ میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری به رهبری شرکت مایکروسافت بود.

این شرکت مستقر در کالیفرنیا که در سال 2022 تأسیس شد، گفت که اولویت آن در صنایعی مانند تولید، حمل و نقل و تدارکات، انبارداری و خرده فروشی خواهد بود، “جایی که کمبود نیروی کار شدیدترین است.” بنیانگذار آن برت ادکاک این خبر را در X به اشتراک گذاشت و اظهار داشت: “OpenAI و Figure یک توافق نامه همکاری برای توسعه نسل بعدی مدل های هوش مصنوعی برای روبات ها امضا کردند.”

چشم انداز ما در Figure این است که ربات های انسان نما را در اسرع وقت وارد عملیات تجاری کنیم. این سرمایه‌گذاری، همراه با مشارکت ما با OpenAI و مایکروسافت، تضمین می‌کند که ما به خوبی آماده‌ایم تا هوش مصنوعی تجسم‌یافته را به جهان وارد کنیم تا تأثیری دگرگون کننده بر بشریت بگذاریم. گفت Adcock در بیانیه ای.

وی افزود: “هوش مصنوعی و روباتیک آینده هستند و من از حمایت سرمایه گذاران و شرکای که معتقد به پیشرو بودن هستند، سپاسگزارم.”

در اوایل این هفته، این شرکت از ویدئویی رونمایی کرد که قابلیت‌های Figure 01 را نشان می‌داد. این ربات که توسط یک بند متصل است، می تواند روی دو پا راه برود و از انگشتان خود برای بلند کردن جعبه پلاستیکی استفاده می کند. سپس قبل از قرار دادن جعبه روی تسمه نقاله چند قدم دیگر را طی می کند. شرکت در حال حاضر روباتی را که در ژانویه قهوه درست می کند به نمایش گذاشت.

آغاز ربات های انسان نما

سال گذشته، اتحادیه بین المللی مخابرات سازمان ملل متحد اولین کنفرانس خبری خود را با حضور روبات های اجتماعی انسان نما برگزار کرد. 9 ربات که با دقت ساخته شده بودند تا شبیه انسان باشند، در مرکز این کنفرانس خبری قرار گرفتند. یکی از ربات ها به نام سوفیا توسط Hanson Robotics توسعه داده شده است، در حالی که بقیه توسط Beyond Imagination، دانشگاه ژنو، هیروشی ایشی گورو، Neura Robotics، Aidan Meller، SingularityNET و Engineered Arts برنامه ریزی شده اند.

این رویداد به شبکه‌سازی برای ایجاد پروژه‌های جدید، فراخوان‌ها برای اقدام و مشارکت پرداخت. این شامل گفتگوهایی از رهبران فکری و همچنین نمایش راه حل های پیشرفته هوش مصنوعی بود که می تواند با حمایت جامعه بین المللی هوش مصنوعی برای خوب به مقیاس جهانی برسد.

1X Technologies نیز پیشرفت در این زمینه را تایید کرد آموزش مهارت ها به آندروید EVEبه لطف شبکه‌های عصبی ویژه، که به ربات‌ها اجازه می‌دهد با تماشای ویدیوهایی از افراد در حال انجام فعالیت‌ها، یاد بگیرند. مانند Figure AI، شرکت روباتیک انسان نما مستقر در نروژ توسط OpenAI پشتیبانی می شود.

تصویر ویژه: Canva / عکس وزارت دفاع توسط Senior Master Sgt. آدریان کادیز

سوسواتی باسو

روزنامه نگار آزاد

Suswati Basu یک ویراستار چند زبانه و برنده جوایز و بنیانگذار کانال ادبیات متقاطع، How To Be Books است. او در فهرست نهایی جایزه گاردین مری استات قرار گرفت و در فهرست نهایی جایزه روزنامه‌نگاری توسعه بین‌المللی گاردین قرار گرفت. Suswati با 18 سال تجربه در صنعت رسانه، نقش های مهمی مانند سرپرست مخاطبان و معاون سردبیر اخبار NationalWorld، سردبیر دیجیتال برای Channel 4 News و ITV News را بر عهده داشته است. او همچنین به گاردین کمک کرده و در بی بی سی آموزش دیده است. حرفه او همچنین شامل یک دوره تصدی هفت ساله در شرکت پیشرو هوش مصنوعی Dataminr است، جایی که او رهبری میز اروپا را بر عهده داشت و اولین گروه منابع کارمند شرکت برای معلولیت ها را راه اندازی کرد. قبل از این، سوسواتی به مدت چهار سال به عنوان روزنامه نگار در چین کار کرد و در مورد سانسور و دیوار آتش بزرگ تحقیق کرد و به چندین زبان مهارت پیدا کرد. سوسواتی در سال‌های اخیر نامزد شش جایزه از جمله جوایز پادکست مستقل، جوایز بین‌المللی پادکست زنان و جوایز Anthem برای نمایش امور اجتماعی ادبی خود شده است. حوزه‌های تخصصی او طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود، از جمله فناوری، تنوع، برابری، و گنجاندن (DEI)، سیاست اجتماعی، سلامت روان، و کتاب‌های غیرداستانی.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.