اپل در حال ساخت یک حلقه هوشمند برای کنترل آیفون است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – به نظر می رسد که اپل در حال آماده سازی یک حلقه هوشمند است که از طریق آن بتوان گوشی آیفون را بدون نیاز به تماس فیزیکی کنترل کرد.

یکی از جدیدترین برنامه های شرکت اپل، ساخت یک حلقه هوشمند است. این کمپانی اخیرا پتنتی را در دفتر ثبت اختراع آمریکا به ثبت رسانده که یک دستگاه کوچک انگشتی را نشان می دهد. طبق تصاویر منتشر شده برای این پتنت، حلقه اپل دارای یک پردازنده، میکروفن، ماژول برای اتصالات بی سیم، سنسورهای متعدد برای ثبت حرکات، یک صفحه لمسی کوچک و یک تاج دورانی است.

حلقه هوشمند جایگزین اپل واچ نخواهد شد

حلقه هوشمند

این گجت به تنهایی مورد استفاده قرار نمی گیرد و قرار نیست که جایگزین اپل واچ شود. این حلقه، در واقع یک وسیله پوشیدنی کارآمد برای انجام برخی کارها و کنترل آیفون و آیپد است. بدین ترتیب که هرگونه تعامل، از طریق ناحیه لمسی یا فرمان های صوتی به واسطه دستیار سیری صورت می گیرد.

اپل در مورد پتنت جدید خود چنین می گوید:

در دست گرفتن دستگاه برای برخی کاربردها یا فعالیت ها می تواند چالش برانگیز و سخت باشد. به علاوه، گرفتن گوشی یا آیپد در بعضی از محیط های اجتماعی نامناسب است و حتی در شرایطی می تواند خطرناک باشد، چون نور ساطع شده از این دستگاه ها منجر به جلب توجه افراد می شود.

طبق گفته های اپل، حلقه هوشمند روش هوشمندانه ای برای هشداردهی در شرایط خطرناک، یا حتی پاسخ دهی سریع به پیام ها و نوتیفیکشن ها، بدون جلب توجه سایرین به شمار می آید. اکو لوپ آمازون در حال حاضر رقیب حلقه هوشمند اپل است.

حلقه هوشمند

پیش فروش حلقه های هوشمند Echo Loop آمازون از تاریخ 25 سپتامبر آغاز شده است. این حلقه ها به دستیار الکسا مجهز بوده و در مقایسه با حلقه هوشمند احتمالی اپل، فاقد صفحه لمسی هستند. در اکو لوپ از فرمان های صوتی برای برقراری ارتباط با الکسا استفاده می شود.

البته باید گفت که ثبت یک پتنت لزوما به معنی ساخت قطعی محصول معرفی شده نیست. ثبت پتنت در واقع نشان می دهد که یک کمپانی به موضوعی علاقه مند بوده و از منافع آتی آن بهره خواهد برد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع