حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

افشای اطلاعات جدید از سیستم عامل ویندوز 10X مایکروسافت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – اخیرا یک سند جدید در رابطه با سیستم عامل ویندوز 10X مایکروسافت منتشر شده که ما را با ویژگی های آن بیشتر آشنا می کند.

شرکت مایکروسافت اخیرا به طور تصادفی، یک سند طراحی داخلی برای سیستم عامل ویندوز 10X را منتشر کرد. سیستم عامل ویندوز 10X در سرفیس Neo و همچنین دستگاه های مجهز به نمایشگر دوگانه مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.

مایکروسافت قبلا اعلام کرده که ویندوز 10X در دستگاه های تاشو و دو نمایشگری به اجرا در می آید و با تغییراتی در نوار وظیفه و منوی استارت همراه خواهد بود. ولی حالا به نظر می رسد که این شرکت، در اعمال این تغییرات در سخت افزار لپ تاپ های معمولی خود با تردید مواجه شده است. طبق سند منتشر شده، نوار وظیفه در لپ تاپ های معمولی و تاشو تغییری نکرده و مبتنی بر همان مدل اصلی است.

 منوی استارت در سیستم عامل ویندوز 10X مایکروسافت به عنوان لانچر خوانده می شود که تمرکز زیادی روی جستجوی محلی دارد. ویندوز جدید، موجب بهبود تجربه سیستم تشخیص چهره Windows Hello شده است. با روشن شدن نمایشگر، کاربر به جای باز کردن قفل صفحه، سریعا به قسمت اعتبارسنجی منتقل شده و پس از تشخیص موفق چهره، صفحه دسکتاپ ظاهر می شود.

در بخشی از سند، مایکروسافت به یک جستجوگر فایل مدرن اشاره کرد است. این شرکت از مدت ها پیش، درگیر فعالیت روی اپلیکیشن یونیورسال ویندوز بوده است. حال به نظر می رسد که این اپلیکیشن بالاخره در ویندوز 10X مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سیستم عامل ویندوز 10x مایکروسافت

سیستم عامل ویندوز 10X مایکروسافت احتمالا برای صفحات لمسی بهینه سازی شده و دسترسی به اسناد ذخیره شده در آفیس 365، وان درایو و سایر سرویس های ابری را آسان تر می کند. به علاوه، بخش های Action Center (مرکز نوتیفیکیشن ها) و تنظیمات سریع در ویندوز 10X ساده سازی شده اند. در نتیجه، دستیابی به تنظیمات مهم دستگاه سریع تر شده و می توان نمایش خصوصیات مهم دستگاه، مثل شارژ باتری را اولویت بندی کرد.  

ویندوز 10X از سفارشی سازی پشتیبانی می کند، اما مواردی نظیر وای فای، داده سلولی، بلوتوث، حالت هواپیما و قفل چرخشی، به عنوان تنظیمات سریع پیش فرض در نظر گرفته می شوند. لازم به ذکر است؛ در سیستم عامل ویندوز 10X مایکروسافت، نسخه های win32 معمولی برنامه آفیس و نسخه های وب PWA نسبت به نسخه های UWP دارای اولویت هستند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع