افزایش فروش تبلت های اپل و آمازون در سه ماهه اخیر

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – فروش جهانی تبلت های اپل و آمازون در سه ماهه سوم سال 2019 رشد چشمگیری داشته است. شرکت های سامسونگ، هواوی و لنوو در رتبه های بعدی قرار دارند.

به نظر می رسد که پس از مدت ها، بالاخره شاهد رونق بازار خرید و فروش تبلت و گوشی های هوشمند هستیم (فروش جهانی گوشی های هوشمند پس از دو سال افزایش یافت). شرکت Strategy Analytics اخیرا اعلام کرده بود که فروش جهانی تبلت ها در بین ماه های ژانویه و مارس، نسبت به سال گذشته با کاهش 5 درصدی مواجه شده است. این شرایط برای سه ماهه دوم سال نیز به همین منوال بوده است.

گزارش های جدید نشان می دهند که میزان فروش تبلت ها در سه ماهه سوم سال حدودا 1.9 درصد افزایش یافته، به طوری که شرکت های مختلف توانسته اند تا تعداد محصولات فروخته شده را از 36.9 میلیون به 37.6 میلیون دستگاه برسانند. در اینجا باید بگوییم که غول کوپرتینویی دنیای تکنولوژی، موفق شده تا 31.4 درصد از کل سهم بازار را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که سهم اپل در سه ماهه سوم 2018 تنها برابر با 26.3 درصد بوده است.

پس از معرفی مدل 10.2 اینچی آیپد، فروش اپل از 9.7 میلیون دستگاه به 11.8 میلیون افزایش پیدا کرد. حال باید دید که آیا تبلت های اپل در سه ماهه پایانی سال نیز قادر به حفظ جایگاه خود خواهند بود یا خیر.

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید، کمپانی آمازون با اختلاف 17 درصدی نسبت به اپل، در جایگاه دوم قرار دارد. این شرکت با عرضه موفقیت آمیز تبلت های فایر 7 و Prime Day توانست 14.5 درصد از کل سهم بازار را به خود اختصاص دهد. اما کمپانی سامسونگ علیرغم معرفی گلکسی تب S6، با افت فروش 2.3 درصدی نسبت به سه ماهه سوم 2018 مواجه شد و به جایگاه سوم سقوط کرد. شرکت های هواوی و لنوو نیز روی هم رفته، 16.5 درصد از کل سهم بازار را در دست گرفته و به ترتیب در رده های چهارم و پنجم فهرست قرار دارند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع