گوگل مشغول آزمایش یک رابط کاربری جدید برای نسخه اندرویدی اپلیکیشن یوتیوب است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

یوتیوب یکی از آن اپلیکیشن‌هایی است که همانند Maps ،Assistant و Duo، گوگل همیشه سعی دارد که آن را بهبود بخشد. بر اساس گفته‌های گوگل، حتی کوچک‌ترین تغییرات رابط کاربری نیز برای آزمایش در نظر گرفته می‌شوند و این بار، بخش نظرات یوتیوب آن قسمتی است که مورد آزمایش گوگل قرار می‌گیرد. آنچه که گوگل قصد بررسی آن را دارد، بخش نظرات است که این شرکت قصد دارد آن را به مکانی در زیر توصیفات ویدیو منتقل نماید. ایده این اقدام این است که مشاهده و ارسال نظرات برای کسانی که می‌خواهند همزمان نیز به تماشای ویدیو بپردازند، آسان‌تر شود.

در حال‌ حاضر، برای دیدن بخش نظرات باید از بخش ویدیوهای Up next گذر کنید. این ویژگی آزمایشی سه نظر را در پایین توصیفات ویدیو به شما نشان می‌دهد. ضربه زدن به هر یک از این سه اظهارنظر کاربران (حتی زمانی که ویدیو در حال پخش است) بخش کامل نظرات را همراه با امکان اظهارنظر سریع، در اختیار کاربر قرار می‌دهد. قسمت پایین‌تر از بخش Up next؛ جایی که در حال حاضر بخش نظرات در آنجا قرار دارد، یادداشتی را نشان می‌دهد  که در آن به کسانی که در این آزمایش شرکت می‌کنند یادآوری می‌نماید که بخش نظرات به بالا منتقل‌شده‌ است. گوگل دراین‌باره می‌گوید:

ما می‌خواهیم که پیدا کردن نظرات در برنامه یوتیوب را برای افرادی که می‌خواهند همزمان ویدیو را نیز تماشا نمایند، آسان‌تر کنیم؛ یعنی بدون اینکه مجبور شوند تا از بخش Up Next عبور نمایند. ما در حال آزمایش یک بخش نظرات جدید هستیم که به‌طور مستقیم در زیر ویدیوی موردنظر ظاهر می‌شود. این بخش جدید تا سه نظر را نشان خواهد داد و همچنین امکان مشاهده تمامی نظرات را همزمان با مشاهده ویدیو، مثل آنچه که امروز قادر به انجام آن هستید (البته برای کاربران شرکت‌کننده در این تست)، به کاربران ارائه می‌دهد.

سه اظهارنظری که نشان داده می‌شوند، بر اساس نظرات اخیر و یا بر اساس نظرات سنجاق‌ شده (pin) توسط خالق آن ویدیو  (البته با چند استثناء) نشان داده می‌شوند. نظریاتی که حاوی یک پیوند، بیش از ۱۴۰ کلمه باشند و یا اینکه خود را تبلیغ نمایند، در رابط کاربری جدید به‌عنوان نظرات اولیه نشان داده نخواهند شد. زمانی که کاربر به هر یک از این سه نظر در حال نمایش ضربه می‌زند تا تمامی نظرات را مشاهده کند، آن‌هایی که سنجاق شده‌اند، بازهم در بالا قرار خواهند گرفت.

گوگل می‌گوید که این رابط جدید توسط درصد کمی از کاربران مورد آزمایش قرار گرفته و بازخوردها را از آن‌هایی که در این تست شرکت کرده‌اند، دریافت می‌نماید. یک کاربر Reddit که یکی از شرکت‌کنندگان در این آزمایش است، تصاویر زیر را از محل قرارگیری آزمایشی بخش نظرات یوتیوب به اشتراک گذاشته است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع