امکان همکاری مجدد شرکت های آمریکایی با هواوی فراهم می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – به نظر می رسد در آینده نزدیک برخی از شرکت های آمریکایی دوباره قادر به همکاری با شرکت هواوی باشند. این اطلاعات توسط وزیر تجارت آمریکا اعلام شده است.

وزیر تجارت ایالات متحده آمریکا در مصاحبه ای با بلومبرگ به این موضوع اشاره کرده که در آینده نزدیک برای برخی شرکت ها تاییدیه صادر می شود. شرکت ها با دریافت این تاییدیه می توانند دوباره با شرکت هواوی همکاری کنند و قطعات و سرویس در اختیار آن قرار دهند. بر اساس اعلام Wilbur Ross، تعداد 260 درخواست برای دریافت تاییدیه به این سازمان ارسال شده است. در حالی که در آینده دولت آمریکا برای این شرکت ها تاییدیه صادر می کند، تعداد آن ها بسیار کم خواهد بود.

آقای Ross نام شرکت های آمریکایی که درخواست دریافت تاییدیه را ارسال کرده اند، اعلام نکرده است. در این میان شرکت گوگل بیش از هر شرکت دیگری از تحریم هواوی ضرر کرده است. پس از اعمال این تحریم ها، هواوی دیگر نتوانست محصولی را با سرویس های گوگل وارد بازار کند و همچنین نمی تواند در آینده آن ها را بروزرسانی کند.

شرکت های آمریکایی هواوی

در صورتی که گوگل بتواند از دولت ایالات متحده آمریکا تاییدیه دریافت کند، می تواند مانند گذشته با هواوی همکاری داشته باشد. این موضوع به نفع هر دو شرکت خواهد بود چرا که هواوی نیز می تواند پرچمداران جدید خود مانند میت 30 پرو و میت ایکس را در بازار جهانی به فروش برساند. در این میان شرکت های مخابراتی قادر به همکاری دوباره با هواوی نخواهند بود.

ایالات متحده آمریکا چندین بار به همکاری دولت چین و هواوی اشاره کرده است که این موضوع برای امنیت ملی این کشور خطرناک است. باید منتظر ماند و دید کدام شرکت ها دوباره قادر به تجارت با شرکت هواوی خواهند بود. انتظار می رود در آینده نزدیک نام این شرکت ها اعلام شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع