ساعت هوشمند جدید شیائومی به نام Mi Watch رونمایی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در کنار Mi CC9 Pro جدید، شیائومی ساعت هوشمند Mi Watch خود را نیز معرفی کرد؛ اولین ساعت هوشمندی که تحت نام Mi قرار دارد. این محصول چند ویژگی‌ جدی به همراه دارد، به‌طوری‌که می‌توانیم بگوییم شیائومی قصد دارد تا یک گوشی هوشمند را در قالب یک ساعت به شما عرضه نماید.

این ساعت هوشمند به یک صفحه‌نمایش ۱.۷۸ اینچی همراه با قابلیت‌های always-on در قفسه‌ای ۴۴ میلی‌متری مجهز است. قسمت پشتی این دستگاه از سرامیک ساخته‌شده‌ و یک دکمه و تاج نیز در سمت راست وجود داشته که جهت کار با رابط کاربری طراحی‌شده‌اند. در سمت چپ نیز یک بلندگو و میکروفون وجود دارد. همچنین بلوتوث، NFC و eSIM نیز در این ساعت تعبیه‌شده تا به آن اجازه دهند که به‌طور کاملاً مستقل عمل نماید.

Mi Watch از سیستم‌عامل Xiaomi MIUI بهره برده؛ که اولین نسخه سفارشی‌شده از پلتفرم ساعت‌های هوشمند گوگل یعنی Google Wear OS تا به امروز است. سیستم‌عامل MIUI بیش از ۴۰ اپلیکیشن را در خود جای داده و همچنین یک فروشگاه برنامه‌های کاربردی جداگانه نیز دارد که اکنون به روی توسعه‌دهندگان شخص ثالث باز است. این گجت هوشمند تمامی ویژگی‌های ردیابی تناسب‌اندام ازجمله ردیابی شنا را به همراه داشته و همچنین با تجزیه‌وتحلیل عملکرد شرکت Firstbeat نیز سازگار است؛ که به شما امکان تفکیک دقیقی از داده‌های ضربان قلب را بر اساس تمرینات مختلف می‌دهد.

در داخل این ساعت، ما شاهد تراشه Snapdragon Wear 3100 4G با یک گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی هستیم. عمر باتری جوابگوی ۳۶ ساعت استفاده مداوم از شبکه ۴G خواهد بود. شیائومی از یک باتری ۵۷۰ میلی‌آمپری در داخل MI Watch خود استفاده کرده که این مورد از بزرگ‌ترین سلول‌های ذخیره انرژی به‌کاررفته در یک ساعت هوشمند است.

در حال حاضر، Mi Wach در انحصار بازار داخلی چین بوده و هنوز صحبتی از در دسترس بودن بین‌المللی آن به میان نیامده است. این گجت قرار است که در روز ۲۰ آبان (۱۱ نوامبر) در بازار چین عرضه شود و قیمتی بالغ‌بر ۱۲۹۹ یوان چینی (۱۸۵ دلار) خواهد داشت.

همچنین یک نسخه Premium Edition Mi Watch نیز وجود دارد که با یک صفحه کریستال یاقوتی، قاب و دستبند فولادی ضدزنگ همراه است. این مدل نیز قیمت ۱۹۹۹ یوانی (۲۸۵ دلاری) داشته و انتظار می‌رود تا قبل از پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع