طراحی صفحه‌ی اصلی یوتیوب تغییر کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

یوتیوب امروز طراحی جدید صفحه‌ی اصلی خود را رونمایی کرد. در این طراحی تمامی تصاویر کوچک (thumbnail) بزرگتر شده‌اند و در عین حال ویدئوهای کمتری به نمایش در می‌آید. این مورد حرکتی است که وقتی فیسبوک برای اولین‌بار از آن در ماه آگوست رونمایی به عمل آورد، سبب شد تا بسیاری از کاربران نا امید شوند.

سخنگوی یوتیوب در این خصوص گفت:

کاربران به دلیل بزرگنمایی تصاویر کوچک موجود در صفحه‌ی اصلی، ویدئوهای کمتری را می‌توانند در این بخش مشاهده نمایند.

ایشان در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزودند:

پیش از این، با اینکه قبل از مشاهده‌ی هر ویدئو می‌توانستید اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها دریافت نمایید ولی اکنون بزرگ‌تر کردن تصاویر کوچک سبب می‌شود تا فضای فیزیکی بیشتری جهت ارائه‌ی توضیحات در مورد یک کلیپ وجود داشته باشد و همچنین می‌توانید عناوین طولانی‌تری را در اختیار داشته باشید.

گویا به طورکلی هدف اصلی یوتیوب از این تغییر، ارائه‌ی اطلاعات بیشتر درباره‌ی یک فیلم در نگاه اول از صفحه‌ی اصلی یوتیوب به جای قرار دادن ماوس بر روی ویدئو و یا کلیک بر روی کلیپ موردنظر جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌باشد.

در طراحی جدید صفحه‌ی اصلی یوتیوب شما ویدئوهای پیش‌فرض کمتری را مشاهده می‌کنید و محتوای خاصی را نیز در زیر آن‌ها شاهد هستید؛ دسته‌بندی‌هایی مانند “اخبار” یا “موزیک” دیگر در صفحه‌ی اصلی قرار نمی‌گیرند. بر اساس گفته‌های این شرکت، تیم توسعه‌ی یوتیوب در طی مراحل مختلف از این طرح آزمایشی سعی دارد تا بازخورد کاربران را دریافت نموده و پس از بررسی‌های نهایی جهت بهتر شدن شرایط تغییراتی را بر روی آن اعمال نماید. این تغییرات ممکن است شامل رفع برخی از مسائل فنی و یا برخی مشکلات مهم‌تر مربوط به تصاویر کوچک موجود در صفحه‌ی اصلی و یا دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگتر باشد.

طراحی صفحه‌ی اصلی یوتیوب تغییر کرد

اگرچه تغییرات اعمال شده در طراحی صفحه‌ی اصلی بسیار چشمگیر می‌باشد اما بروزرسانی‌های مهم دیگری نیز همراه با این تغییر اجرا شده است. یکی از مهمترین بروزرسانی‌های اعمال شده قابلیت دستور دادن به یوتیوب جهت غیرفعال کردن پیشنهاد کانال‌های ناخواسته‌ای است که اصلا به آن‌ها علاقه‌ای ندارید. این قابلیت ابتدا برای نسخه‌ی موبایل این پلتفرم ارائه شد ولی اکنون به نسخه‌ی دسکتاپ نیز راه یافته است.

اکنون قابلیت “added to queue” نیز اضافه شده است. این ویژگی در نسخه‌ی اندرویدی این پلتفرم ارائه گردیده و در حال حاضر در نسخه‌ی دسکتاپ نیز به آن دسترسی دارید. کاربران با استفاده از قابلیت مذکور می‌توانند تعدادی از ویدئوهای مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کرده و پس از اتمام هر ویدئو به ترتیب ویدئوی بعدی برای آن‌ها نمایش داده شود. لازم به ذکر است که اگر صفحه‌ی مرورگر خود را ببندید، ویدئوهای تنظیم شده در حافظه‌ ذخیره‌سازی نخواهند شد.

طراحی صفحه‌ی اصلی یوتیوب تغییر کرد

تمامی تغییرات مذکور از امروز برای کاربران اندرویدی و iOS یوتیوب قابل دسترس می‌باشد و در آینده‌ای نزدیک قطعا در اختیار تمامی کاربران قرار خواهد گرفت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع