اولین تصاویر و ویدیو از گوشی گلکسی A51 منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اگرچه سامسونگ در با انتشار گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ عنوان کرد که فروش دستگاه‌های سری نوت ۱۰ فوق‌العاده بوده ولی نباید از آمار فوق‌العاده‌تر گوشی‌های هوشمند میان‌رده به خصوص سری گلکسی A فراموش کنیم زیرا پس از ۹۰ روز سیر نزولی، توانستند دوباره آمار فروش این کمپانی کره‌ای را در سه‌ماهه دوم و سوم امسال افزایش دهند.

محصولات خانواده گلکسی A در یک سال اخیر با تغییرات عمده‌ای روبه‌رو شده‌اند و برخی از امکانات گوشی‌های پرچمدار و شیوه‌های طراحی آنها را با خود آورده‌اند و در کشورهای بیشتری به فروش و به محبوبیت بالایی رسیده‌اند. برای مثال، مدل گلکسی A50 طی شش ماه گذشته در ایالات متحده مورد استقبال واقع شده زیرا با امکانات مناسب و قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد، تقریباً یک موبایل پرچمدار ارزان به شمار می‌رود.

حالا و به خاطر چنین آمار مثبتی، سامسونگ تصمیم گرفته یک گوشی دیگر از این خانواده را به نام گلکسی A51 معرفی کند. با توجه به رندرهایی که به دست آمده، این دستگاه حتی از نمونه فعلی خود که به نمایشگری ۶٫۴ اینچی و دارای ناچ تجهیز شده هم جذاب‌تر خواهد بود. استیو همستوفر (Steve Hemmestoffer) یا همان OnLeaks امروز با همکاری سایت Pricebaba ویدیو و تصاویری از محصول آتی سامسونگ منتشر کرد.

نمایشگری با حفره‌ای سیاه رنگ در یک گوشی میان‌رده

شاید با معرفی دستگاه‌های خانواده گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ این موضوع مشخص نبود ولی کم‌کم به این نتیجه رسیدیم که شیوه طراحی دستگاه‌های پرچمدار سامسونگ به‌گونه‌ای است که در بالای نمایشگر آنها یک نقطه سیاه رنگ قرار خواهد گرفت. البته علی‌رغم اینکه کمپانی کره‌ای به دنبال راهکاری است تا بتواند محصولات بدون حاشیه و بدون ناچ روانه بازار کند و دوربین سلفی و سنسور اسکنر اثر انگشت را زیر نمایشگر جای دهد، اما گویا صفحه نمایش‌های دارای ناچ این کمپانی قرار است به موبایل‌های میان‌رده او نیز بیایند زیرا هزینه ساخت این نوع پنل‌ها روزبه‌روز کمتر می‌شود و امکان استفاده از آنها فراهم می‌گردد.

با این حساب و به خاطر استفاده کمتر از ناچ و بریدگی، انتظار می‌رود اکثر دستگاه‌های خانواده گلکسی A در سال ۲۰۲۰ به چنین نمایشگرهایی مجهز شوند و یا در آنها شاهد حضور دوربین سلفی پاپ‌آپ باشیم. البته اگرچه همین حالا هم گلکسی A50 با صفحه نمایش بدون حاشیه و با ناچ خود ظاهر جذابی دارد ولی اکثر افراد روی این موضوع که گلکسی نوت ۱۰ با پنل دارای حفره سیاه رنگ خود جذاب‌تر است، اتفاق‌نظر دارند بنابراین گلکسی A51 هم گوشی مدرن‌تری از نظر شیوه طراحی خواهد بود. حال اگر همین پنل را با حاشیه‌های تقریباً ناچیز و نمایشگر ۶٫۵ اینچی Super AMOLED و رزولوشن احتمالاً فول اچ‌دی ترکیب کنیم، کمتر کسی می‌تواند دور این دستگاه خط قرمز بکشد.

با طول، عرض و ضخامت (به ترتیب) ۱۵۸٫۴*۷۳٫۷*۷٫۹ میلی‌متری، گلکسی A51 هم قدبلند، هم عریض و هم ضخیم خواهد بود و از این نظر تفاوتی با گلکسی A50 نخواهد داشت. البته به سبب قرارگیری احتمالی چند دوربین در قاب پشتی، ممکن است ضخامت این دستگاه به ۸٫۵ میلی‌متر افزایش یابد. از طرفی، چنان‌چه قرار شد گوشی با این شکل و شمایل تولید گردد، احتمالاً باید هزینه ۴۰۰ دلاری را برایش در نظر بگیریم ولی به خاطر اینکه هنوز چیزی در این‌باره قطعی نیست، بهتر است این اعداد و ارقام را فعلاً جدی نگیریم.

چهار دوربین در عقب، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر و جک هدفون

با نگاه کردن به  قاب پشتی، امکان دارد متوجه تناقضی آشکار شوید زیرا در گذشته خبر رسیده بود که ممکن است به زودی دوربین عقب برخی از محصولات سامسونگ شبیه حرف انگلیسی L باشند اما این‌بار چیز تازه‌ای می‌بینیم. حال چه می‌خواهید این شیوه طراحی را دوست داشته باشید و چه دوست نداشته باشید، مطمئناً از پیشرفت‌هایی که در بخش دوربین گلکسی A51 به وجود آمده، شگفت‌زده خواهید شد. البته مدل پیشین نمی‌توانست با دوربین خود بهترین گوشی میان‌رده بازار در زمینه عکسبرداری و فیلمبرداری به شمار برود ولی وجود لنزهای ۳۲ مگاپیکسلی اصلی، ۱۲ مگاپیکسلی زاویه گسترده، ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم ۲ برابری و ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق ممکن است گلکسی A51 را به این عنوان برساند و با توجه به قیمت احتمالاً مقرون به صرفه، چندان هم بعید نیست.

 

با توضیحات داده شده، دیگر نباید تعجب کنید که این موبایل به یک جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری (بر خلاف گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس)، سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش (مانند گلکسی A50) و پورت USB Type-C مجهز خواهد شد.

سایر شایعات که البته هنوز نمی‌توانیم آنها را به صورت قطعی تأیید کنیم نیز دال بر وجود باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری (مانند گلکسی A50)، پردازنده اگزینوس ۹۶۱۱ (مانند گلکسی A50)، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی (مانند گلکسی A50s)، حداقل رم ۴ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی هستند.

در مجموع، با چنین امکاناتی نمی‌توانیم بگوییم که قطعاً نمونه پیشرفته‌تر گلکسی A50 به موفقیت خواهد رسید ولی اگر کمپانی سازنده قیمت مناسبی برای آن تعیین کند، مطمئناً می‌تواند توجه علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند مدرن و میان‌رده را به سمت خود جلب نماید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع