استفاده مخفیانه اپلیکیشن فیس بوک از دوربین آیفون

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بر اساس اطلاعات جدید، اپلیکیشن فیس بوک به صورت مخفیانه از دوربین آیفون استفاده می کند، البته به نظر می رسد این موضوع یک باگ است.

طراح وب، Joshua Maddux به این موضوع پی برده که اپلیکیشن فیس بوک در سیستم عامل iOS در زمان اسکرول کردن فید از دوربین آیفون استفاده می کند. این مشکل در پنج آیفون مختلف مشاهده شده است. این مشکل در سیستم عامل اندروید وجود ندارد. این طراح وب معتقد است که این مشکل یک باگ است، چرا که در فید می تواند به ویدیو دوربین دسترسی پیدا کند.

فیس بوک دوربین آیفون

توییت آقای Maddux به شرح زیر است:

یک مشکل حریم شخصی و امنیتی در فیس بوک پیدا شد. موقعی که اپلیکیشن باز است، از دوربین استفاده می کند. من این باگ را در اپلیکیشن پیدا کردم که بر اساس آن، در صفحه فید دوربین فعال می شود.

وب‌سایت TNW نیز با چنین مشکلی روبه‌رو شده و متن زیر را توییت کرده است:

در سیستم عامل iOS 13.2.2 با استفاده از اپلیکیشن فیس بوک شاهد فعال شدن برنامه دوربین هستیم. چنین مشکلی در سیستم عامل iOS 13.1.3 وجود ندارد.

یکی از کاربران به وجود این مشکل در گوشی آیفون 7 پلاس با سیستم عامل iOS 12.4.1 اشاره کرده است. فیس بوک در زمینه امنیت و حریم شخصی سابقه مناسبی ندارد (کمبریج آنالیتیکا به حریم شخصی 87 میلیون کاربر تجاوز کرد/ تلاش فیس بوک برای احیای آبروی از دست رفته). این شبکه اجتماعی در ماه های اخیر به پرداخت جریمه های سنگین در کشورهای مختلف محکوم شده است (فیس بوک 5 میلیارد دلار به FTC جریمه پرداخت می کند).

در صورتی که این مشکل حتی یک باگ باشد، از نظر امنیتی برای کاربران بسیار خطرناک است. در صورتی که دسترسی اپلیکیشن فیس بوک برای استفاده از دوربین و میکروفن را غیرفعال کنید، چنین مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. باید دید فیس بوک در رابطه با این مشکل چه واکنشی از خود نشان می دهد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع