شرکت Dell برق موردنیاز خود را از انرژی های تجدیدپذیر تامین می کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت Dell به تازگی اعلام کرده که تا سال 2040، تجهیزات خود را با انرژی تجدیدپذیر راه اندازی خواهد کرد. علاوه بر این محصولات جدید این شرکت نیز با مواد قابل بازیافت ساخته می شوند.

شرکت Dell از راه اندازی برنامه ای به نام Progress Made Real خبر داد. این برنامه در راستای کمک به شرایط آب و هوایی مطرح شده و هدف آن، قدرت رسانی کلیه تجهیزات با انرژی های تجدیدپذیر است. طبق اظهارات این شرکت، به زودی حدود 75 درصد از انرژی مورد نیاز تاسیسات به وسیله انرژی تجدیدپذیر تامین می شود و امید است که این رقم تا سال 2040 به 100 درصد برسد. البته به نظر می رسد که دل برای تحقق این رویا بخش های خلاقانه جدیدی را به برنامه خود اضافه کرده است.

شرکت Dell همچنین در نظر دارد تا زنجیره تامین و دستگاه های خود را به لحاظ مصرف انرژی، کارآمدتر کند. اگر به خاطر داشته باشید، اپل نیز در سال گذشته این ایدئولوژی را مطرح کرده بود. شرکت کوپرتینویی با ارائه راهکارهای متعدد برای تعدیل کربن و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، تا حدودی به این هدف نزدیک شده است.

شرکت Dell

علاوه بر این، کمپانی دل اظهار داشته که تا سال 2030 محصولات جدید را با مواد قابل بازیافت و تجدیدپذیر تولید خواهد کرد و بسته بندی های خود را از مواد چند بار مصرف می سازد. البته ناگفته نماند که شرکت کره ای سامسونگ نیز سال گذشته از اجرای چنین طرحی خبر داده بود.

شرکت های سازنده تاکنون اقدامات مختلفی را جهت کمک به محیط زیست انجام داده اند. اما شاید بهترین راه، به‌کارگیری روش های کارآمد برای افزایش طول عمر دستگاه ها باشد، چراکه تاکنون لوازم الکترونیکی بسیاری سر از گورستان ضایعات سر در آورده اند. هنوز مشخص نیست که آیا دل برنامه های دیگری را برای دوام و عمر بالای محصولات خود در نظر گرفته است یا خیر. به هر حال باید خاطر نشان کرد که این شرکت چند سال پیش موفق شد تا یکی از بهترین لپ تاپ های قابل تعمیر جهان یعنی Latitude E5270 را وارد بازار کند و در این زمینه از سایر رقبای خود پیشی گیرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع