گلکسی S11 پلاس به سیستم تشخیص چهره سه بعدی مجهز می شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت سامسونگ از یک سنسور جدید برای دوربین سلفی گلکسی S11 پلاس استفاده خواهد کرد. این سنسور امکان شناسایی چهره سه بعدی را فراهم می آورد.

همانطور که می دانید، شرکت سامسونگ در فوریه سال آینده میلادی از پرچمداران جدید خود رونمایی می کند. بنابراین روز‌به‌روز اطلاعات بیشتری در رابطه با این محصولات منتشر می شود. اخیرا بعضی از مشخصات دوربین گلکسی S11 پلاس در اختیار رسانه ها قرار گرفته که ما را از وجود سنسور ToF در دوربین سلفی آگاه می کنند.

سنسور جدید قابلیت شناسایی چهره سه بعدی را برای دستگاه فراهم می آورد. از آنجایی که برای عملی شدن فناوری مذکور باید از چند دوربین سلفی استفاده کرد، بنابراین گوشی S11 پلاس به دو حفره درون نمایشگری مجهز می شود. البته شرکت کره ای پیش از این اعلام کرده بود که ابعاد حفره ها را کاهش خواهد داد. بنابراین نسبت صفحه نمایش به بدنه تقریبا ثابت باقی می ماند.

ظاهرا نسخه 5G گلکسی S10 نیز پس از بروزرسانی جدید اندروید 10 قابلیت شناسایی چهره سه بعدی را پیدا خواهد کرد. با اضافه شدن سنسور ToF دوم به گوشی گلکسی S11 پلاس، می توان انتظار داشت که نسل بعدی گلکسی S حین باز کردن قفل صفحه از امنیت بیشتری برخوردار شوند. در اینجا باید خاطر نشان کرد که سیستم شناسایی چهره سری گلکسی S10 وابستگی بسیار زیادی به سنسور جلویی دارد و این موضوع امنیت محصولات را به خطر می اندازد. علاوه بر این، حسگر اثر انگشت که درون نمایشگر این دستگاه ها قرار گرفته نیز مشکلات بسیاری را برای کاربران به وجود آورده است.  

اینطور که پیداست، شرکت سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی S11 پلاس نیز از یک سنسور ToF استفاده می کند تا بدین ترتیب شرایط لازم برای اجرای واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) بهبود یابد. پیش از این گفته می شد که غول فناوری کره ای قصد دارد تا سنسورهای ToF را در سری گلکسی نوت 11 به کار گیرد. اما ظاهرا زودتر از این شاهد اضافه شدن سنسورهای جدید خواهیم بود. نکته قابل توجه دیگر آن است که دوربین اس 11 پلاس امکان زوم اپتیکال 5 برابر را برای کاربر فراهم می کند. از طرفی یک سنسور 108 مگاپیکسلی جدید (ساخت شرکت های سامسونگ و شیائومی) نیز در این محصول تعبیه شده است.

در پایان باید بگوییم که گلکسی S11 دارای صفحه نمایش آبشاری بوده و جزو نخستین گوشی هایی است که به پردازنده اسنپدراگون 865 مجهز می شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع