ادوبی ویژگی‌های جدید لایت‌روم برای نسخه آی‌اواس را ارائه کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت ادوبی به‌روزرسانی‌های برنامه‌های عکاسی خود در ماه دسامبر را اعلام کرد و می‌توان گفت مهمترین ویژگی آنها امکان وارد کردن عکس به لایت‌روم نسخه آی‌اواس و آیپداواس است.

در حال حاضر نسخه ۱۳٫۲ آی‌اواس و آیپداواس به شما این اجازه را می‌دهد تا فایل‌های تصویری خام را مستقیما از طریق دوربین و حافظه جانبی به برنامه انتقال دهید. پیش از این برای انتقال تصاویر به لایت‌روم باید ابتدا آنها را وارد پوشه دوربین آیپد می‌کردید و پس از انتقال به لایت‌روم، تصاویر را برای جلوگیری از کاهش فضای ذخیره‌سازی پاک می‌کردید. اکنون کاربران می‌توانند در یک مرحله این کار را انجام دهند.

کاربران درخواست‌های زیادی برای ارائه این ویژگی از زمان انتشار لایت‌روم بر روی نسخه آی‌اواس داشتند، اما عرضه آن تا زمانی که آیپد بتواند از حافظه‌های جانبی پشتیبانی کند به تاخیر افتاد. ابتدای امسال اپل راه‌ حلی را با استفاده از سیری به کاربران پیشنهاد کرد که طی آن سیری تصاویر را از پوشه دوربین وارد لایت‌روم می‌کرد و سپس آنها را از پوشه دوربین حذف می‌کرد.

همچنین کاربران آی‌اواس و آیپداواس ویژگی خروجی گرفتن پیشرفته را که در ماه نوامبر برای کاربران اندروید و سیستم عامل کروم ارائه شده بود نیز دریافت می‌کنند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا از چندین تصویر به صورت اوریجینال و یا با فرمت‌های DNG،JPEG و TIF و همراه با اطلاعات سفارشی شده خروجی بگیرند.

ضمنا کاربران می‌توانند تصاویر خود را از طریق موبایل، کامپیوتر و وب به آلبوم مشترک لایت‌روم اضافه کنند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع