هوندا پایلوت ۲۰۲۰: نگاه اجمالی، قیمت، فناوری‌ها و مشخصات

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

خودروی شاسی‌بلند سه‌ردیفه‌ی هوندا با یک نسخه‌ی BlackEdition و به‌روزرسانی‌های قابل‌توجه، پا در سال ۲۰۲۰ می‌گذارد.هوندا پایلوت یک خودروی شاسی‌بلند به ظرفیت سه ردیف صندلی درخور توجه به‌حساب می‌آید، این مسئله از ابتدای عرضه‌ی نسخه‌ی کنونی‌اش در چند سال گذشته مطرح بوده است. این خودرو با حفظ موتور روان و خوب خود، کابین کاربردی و عالی و قیمت رقابتی‌اش حال وارد نسخه‌ی سال ۲۰۲۰ خود شده است.

بزرگترین به‌روزرسانی پایلوت برای سال ۲۰۲۰ عرضه‌ی نسخه‌ای موسوم به بلک‌ادیشن است که برای این خودرو رینگ‌های ۲۰ اینچی، تریم چراغ‌ها، چراغ‌های مه‌شکن و اجزای دیگر را به‌ رنگ مشکی به ارمغان می‌آورد. درکل پایلوت مانند نسخه‌ی گذشته خود است؛ اگر کمی دقیق‌تر به این مسئله نگاه کنید می‌بینید که این مسئله اصلا هم بد نیست!

قوای محرکه و مشخصات

تمام هوندا پایلوت‌ها از یک موتور نیرو می‌گیرند: یک موتور ۳٫۵ لیتری تنفس‌طبیعی V6 که قادر به تولید قدرت خروجی ۲۸۰ اسب‌بخار و گشتاوری ۳۵۵٫۲ نیوتن‌متری است. ببیشتر مدل‌ها از یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار بهره می‌‌برند درحالی که بالاترین‌ مدل‌های پایلوت یعنی مدل تورینگ، الایت و بلک‌ادیشن از یک گیربکس ۹ سرعته‌ی خودکار اصلاح‌شده استفاده خواهند کرد. درضمن تنها مدل‌های پرچمدار پایلوت یعنی الایت و بلک‌ادیشن به‌صورت استاندارد به فناوری چهارچرخ متحرک مجهز هستند.

بخاطر ساختار جعبه‌دنده و میله‌ی اتصال محور به موتور، مصرف سوخت بین مدل‌های مختلف پایلوت متفاوت است. در کم‌مصرف‌ترین نوع پایلوت یعنی مدل ۲WD Touring، مصرف سوخت توسط سازمان EPA برای مصارف درون شهر برابر ۸٫۵، مصرف اتوبانی برابر ۱۱٫۴۷ و ترکیبی برابر  لیتربرصد‌کیلومتر۹٫۷۷ اعلام شده است. با حضور چهارچرخ متحرک و جعبه‌دنده‌ی نه سرعته مصارف مذکور به ترتیب برابر مقادیر ۸٫۰۷، ۱۱٫۰۵ و ۹٫۳۵ لیتربرصدکیلومتر می‌شود.

۲۰۲۰ Honda Pilot Elite

یک دستگاه هوندا پایلوت دیفراسیل جلو توان به یدک‌کشیدن یک تریلر ۱۵۸۷٫۵Kg را دارد که برای یک SUV نه‌چندان بزرگ مناسب به‌نظر می‌رسد. اگر پایلوت به فناوری چهارچرخ متحرک هم مجهز باشد این رقم به ۲۲۶۸Kg ارتقا می‌یابد (البته بدون در نظر گرفتن تاثیر جعبه‌دنده‌ها).

کابین و فضای داخلی

بیشتر مدل‌های پایلوت ظرفیت حمل ۸ سرنشین را دارند، بدین صورت که دو سرنشین در جلو و سه سرنشین در ردیف دوم و سه سرنشین هم در ردیف سوم قرار می‌گیرند. صندلی‌های کاپیتانی که برای مدل تورینگ به‌صورت آپشنال و برای مدل‌های الایت و بلک به‌صورت استاندارد عرضه می‌شود، تعداد صندلی‌ها را به ۷ عدد کاهش می‌دهد و درعوض به راحتی و لوکس بودن آن‌ها می‌افزاید. هوندا با جایگذاری یک ویژگی در صندلی‌های ردیف دوم به نام «tiltslide» جابجایی بین ردیف مذکور و ردیف سوم را آسان کرده است.

بسته به نوع پایلوتی که خریدار سفارش دهد، تزئینات درونی می‌تواند از پارچه یا چرم باشند. انواع بسیاری از امکانات در کاین این خودرو دردسترس است، مانند: سانروف برقی، گرمکن/ سردکن صندلی، کنترل خودکار تهویه‌ی مطبوع هوای کابین و… . برای سرگرمی کودکانی که در عقب خودرو می‌نشینند هم یک سامانه سرگرمی وجود دارد تا ان‌ها را درطول فرهای طولانی شاد نگه دارد.

فضای پایلوت برای وسایل هم بسیار زیاد است. در بزرگ‌ترین نسخه، فضای بار این خودرو برابر ۴۶۷ لیتر است (این رقم بدون درنظر گرفتن ردیف سوم است.) اگر صندلی‌های ردیف سوم هم خم شوند، فضای ایجاد شده برابر ۱۳۲۵ لیتر می‌شود. حال اگر صندلی‌های ردیف دوم هم خم شوند آنگاه فضا به ۲۳۷۲ لیتر می‌رسد. این مقدار از فضای بار برای پایلوت آن را به یکی از کاربردی‌ترین خودروهای SUV سه‌ردیفه تبدیل کرده است.

فناوری و تکنولوژی

مدل پایه‌ی پایلوت یعنی LX دارای یک سامانه‌ی اطلاعات-سرگرمی ساده و ابتدایی است که شامل یک نمایشگر ۵ اینچی LCD و اتصال بلوتوث می‌شود، حقیقتا چیز خاصی نیست! تمام مدل‌ها به غیر از مدل مذکور از نمایشگری ۸ اینچی به همراه بلندگوهای استریو، اپل‌کارپلی و اندورید-اتو (به‌صورت استاندارد)، رادیوی ماهواره‌ای SiriusXM و اتصال به خودروی HondaLink دارند. مدل‌های پرچمدار می‌توانند میزبان Hotspot و شارژر بی‌سیم و مسیریاب ماهواره‌ای باشند.

مدل‌ها و قیمت

قیمت هوندا پایلوت ۲۰۲۰ از ۳۲۶۴۵ دلار شروع می‌شود و برای داشتن مدل دیفرانسیل جلوی LX باید ۱۰۹۵ دلار بیشتر هزینه کرد. در ادامه می‌توانید به مشاهده‌ی باقی مدل‌های پایلوت به‌همراه قیمتشان نگاهی داشته باشید (قیمت‌ها به دلار هستند):

۳۴۶۴۵ Pilot LX AWD
۳۷۵۲۵ / ۳۵۵۲۵ Pilot EX 2WD / AWD
۳۸۹۵۵ Pilot EX-L 2WD
۴۰۹۵۵ Pilot EX-L AWD
۴۰۹۵۵ Pilot EX-L w/ Navi 2WD
۴۰۹۵۵ Pilot EX-L w/ Navi AWD
۴۳۷۱۵ Pilot Touring 2WD
۴۵۷۱۵ Pilot Touring AWD
۴۹۲۱۵ Pilot Elite AWD
۵۰۷۱۵ Pilot Black Edition

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع