سرویس پیام رسانی RCS برای تمام کاربران آمریکایی گوشی های اندرویدی فعال شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – به نظر می رسد که سرویس پیام رسانی RCS به تازگی برای کاربران اندرویدی ساکن در ایالات متحده برقرار شده است. با این حال تنها چند کشور محدود خارج از آمریکا فعلا از این فناوری پشتیبانی کرده و راه زیادی تا جهانی شدن آن باقی مانده است.

پس از سال ها تاخیر و عرضه های محدود، بالاخره نسل بعدی پیام رسانی برای تمام کاربران اندروید در ایالات متحده آمریکا قابل دسترس شد. ساناز اهری، مدیر تولید پیام های اندرویدی به تازگی اعلام کرده که سرویس پیام رسانی RCS (خدمات ارتباطی غنی) در ایالات متحده از تاریخ نهم دسامبر یا چند هفته پیش از پایان سال 2019 آغاز به کار کرده است. کاربران به منظور استفاده از این فناوری باید از بروز بودن پیام رسان اندرویدی و همچنین سرویس های حامل اطمینان حاصل کنند.

سرویس پیام رسانی RCS همانند فناوری iMessage اپل بوده و امکاناتی همچون تبادل تصاویر و ویدیوهای باکیفیت، راهنمای تایپ، خواندن گزارش های تحویل و کنترل بهتر چت های گروهی را فراهم می آورد. البته این سرویس برخلاف iMessage، فاقد رمزگذاری سراسری است. یعنی مثل SMS ساده، مکالمات کاربران از امنیت خاصی برخودار نیستند.

سرویس پیام رسانی RCS گوشی های اندرویدی

این طور که به نظر می رسد هنوز باید تلاش های بسیاری در راستای عمومیت یافتن RCS در سطح جهانی صورت گیرد. گوگل بارها اعلام کرده که این فناوری فعلا در چند کشور محدود به غیر از آمریکا، یعنی فرانسه، مکزیک و انگلستان قابل دسترس است. این شرکت تلاش می کند تا پشتیبانی از این سرویس را برای نواحی بیشتر و همچنین اپلیکیشن های شخص ثالث فراهم آورد. با این حال به نظر نمی رسد که اپل به این زودی تمایلی به سازگار کردن فناوری ها و دستگاه های خود با پیام رسانی RCS داشته باشد. بنابراین علیرغم تکمیل و عرضه این فناوری در ایالات متحده آمریکا، هنوز راه زیادی برای رسیدن به هدف نهایی باقی مانده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع