رندرهای جدیدی از گوشی پی۴۰ هواوی منتشر شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اخیرا رندرهایی از گوشی پی۴۰ هواوی منتشر شده است که جزئیات زیادی از این گوشی را به ما نشان می‌دهد.

با نگاهی به پنل جلویی پرچمدار آینده هواوی به نظر می‌رسد که این شرکت چینی قصد دارد تا با قدرت تمام محصول جدید خود را وارد بازار کند. هواوی پیش از این در پی۳۰ پرو از نمایشگری با دو لبه خمیده استفاده کرده بود و حالا به‌نظر می‌رسد قصد دارد تا از یک نمایشگر با ۴ لبه منحنی در پی۴۰ استفاده کند.

این نمایشگر نیازمند یک فریم جدید است تا بتواند علاوه بر پوشش گوشه‌ها، نمایشگر را نیز به‌خوبی نگه‌ دارذ. اگرچه در رندرهای منتشر شده مشخص نیست اما طراحی فریم جدید به گونه‌ای است که در هر گوشه لبه‌های کوچکی ایجاد شده که هنگام سقوط گوشی از آن محافظت می‌کنند. برای پرچمدار آینده هواوی جاشیه یکنواخت درنظر گرفته شده است و حفره پانچ در قسمت بالا سمت چپ قرار دارد و انتظار می‌رود شامل یک دوربین سلفی و یک دوربین با زاویه فوق گسترده باشد.

در مورد ابعاد نمایشگر هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما شایعه شده است که هواوی قصد دارد تا ابعاد آن را از ۶٫۵ به ۶٫۷ اینچ افزایش دهد. البته با توجه به لبه‌های خمیده در بالا و پایین گوشی احتمالا ابعاد کلی گوشی بدون تغییر باقی خواهد ماند.

 در پشت گوشی نیز شاهد چینش دوربین‌ها به شکل عمودی هستیم که گسترده‌تر از پی۳۰ پرو و به طرز چشمگیری شبیه به گلکسی اس۱۱ و اس۱۱ پلاس می‌باشد. هنوز در مورد مشخصات دوربین نیز اطلاعاتی منتشر نشده است اما شایعه شده که هواوی قصد دارد تا از دوربین ۵گانه در این گوشی استفاده کند. باید منتظر سنسور پریسکوپی با زوم اپتیکال ۱۰ برابر در این گوشی باشیم. علاوه بر این سنسور دوربین اصلی و یک سنسور با زاویه دید فوق گسترده نیز در سمت چپ ماژول دوربین قرار می‌گیرند. در سمت راست این ماژول نیز باید شاهد فلش ال‌ای‌دی، سنسور ToF برای بهبود عکاسی پرتره و سنسور پنجم که احتمالا یک دوربین تله‌فوتو برای پر کردن شکاف بین زوم ۱ برابر و ۱۰ برابر می‌باشد باشیم. هرچند که بنا بر گفته یک منبع آگاه ممکن است این دوربین یک سنسور با زاویه گسترده و یا حتی ماکرو باشد.

پی۴۰ پرو هواوی اواخر ماه مارس ۲۰۲۰ در پاریس معرفی خواهد شد و احتمالا نسخه ارزان‌تر پی۴۰ لایت نیز همراه آن خواهد بود. در مورد مشخصات دیگر این گوشی نیز می‌توان به پردازنده Kirin 990 5G به همراه رم ۸ گیگابایت برای حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و رم ۱۲ گیگابایتی برای حافظه ۲۵۶ گیگابایت اشاره کرد.

این گوشی با اندروید ۱۰ و رابط کاربری EMUI 10 عرضه می‌شود. ضمنا به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه هواوی هنوز مشخص نیست که این شرکت چینی سرویس‌های گوگل را بر روی این گوشی عرضه کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع