دوربین سلفی چهارگانه در راه است؛ انقلابی در دنیای گوشی های هوشمند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – پتنت جدید ویوو نشان می دهد که این شرکت چینی قصد دارد برای محصولات آتی خود، از دوربین سلفی چهارگانه با طراحی پانچ هول  استفاده کند.

دیدیم که در سال 2019 اغلب شرکت ها تمایل داشتند تا برای دوربین سلفی محصولات از حفره های درون نمایشگر یا همان پانچ هول استفاده کنند. از طرفی دوربین های اصلی دوگانه، سه گانه و چهارگانه نیز توانستند تا طرفداران بسیاری را در سراسر جهان به دست آورند. حال به نظر می رسد که شرکت چینی ویوو تصمیم گرفته تا عمده حواس خود را روی این دو مورد متمرکز کند و در واقع با تلفیق آن ها، تحول عظیمی را در صنعت موبایل سازی به وجود آورد.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، ویوو تصمیم گرفته تا برای گوشی های آینده خود از دوربین سلفی چهارگانه استفاده کند و برای این کار از حفره های درون نمایشگر بهره بگیرد. این پتنت که در وب سایت GizChina منتشر شده، نشان می دهد که ویوو برای این حفره ها، سه چیدمان متفاوت را در نظر گرفته است.

دوربین سلفی چهارگانه

در چیدمان اول، دو دوبین سلفی در سمت راست و دوربین دیگر در سمت چپ، درون حفره های کاملا مجزا قرار می گیرند. در شکل وسط نیز شاهد همان چیدمان هستیم، با این تفاوت که این بار سنسورها به صورت دو به دو، درون یک حفره واحد ولی بزرگتر تعبیه شده اند. اما طراحی آخر کمی عجیب به نظر می رسد؛ چراکه این چهار سنسور در چهار گوشه مختلف از محصول قرار گرفته اند.

هنوز مشخص نیست که ویوو چه هدفی را از به کارگیری دوربین سلفی چهارگانه در سر دارد. آیا هدف از قرار دادن چهار سنسور در قسمت های مختلف گوشی، بهبود نگاشت سه بعدی بوده است؟ شاید هم این کمپانی در نظر داشته تا با استفاده از یک نرم افزار هوشمند، تصاویری با خاصیت شبه زاویه گسترده را به وجود آورد.

در پایان باید بگوییم که ثبت هر پتنت لزوما به معنی ساخت محصول و عملی کردن ایده های مختلف نیست. اما شاید ویوو بتواند تا پس از ارائه پتنت خود، مرزها را در هم شکسته و صنعت اسمارت فون را وارد یک مرحله جدید بکند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع