نسل جدید اپل پنسل به دوربین و میکروفن مجهز می شود؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – پتنت جدید اپل نشان می دهد که نسل بعدی قلم هوشمند آن، اپل پنسل همراه با میکروفن، دوربین و سنسور بیومتریک عرضه می شود.

شرکت اپل اخیرا یک پتنت جدید را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا (USPTO) به ثبت رسانده که حاوی یک طراحی نوین برای نسل بعدی قلم هوشمند آن است. این قلم که اپل پنسل نام دارند، مجهز به ویژگی های جذابی بوده که در ادامه شما را با آن ها آشنا می کنیم.

نخستین ویژگی قلم هوشمند اپل پنسل بهره مندی از یک سنسور لمسی جدید برای تشخیص ژست های حرکتی کاربر است. به عنوان مثال فرض کنید که کاربر تعداد ضربات خاصی را به قلم وارد می کند. این قلم قادر است تا با بهره گیری از سنسورها و خازن های داخلی، تعداد ضربات را شناسایی کرده و نسبت به هر یک از آن ها واکنش نشان دهد؛ مثلا رنگ، اندازه یا ضخامت خط را تغییر داده و یا فایل های موردنظر را کپی و پیست کند. به بیان ساده تر، حالت های مختلف انگشت و ژست های حرکتی کاربر، یک فرمان ویژه برای قلم به شمار می آید.

اپل پنسل

اما خصوصیات خارق العاده اپل پنسل به اینجا ختم نمی شود. اینطور که پیداست شرکت کوپرتینویی قصد داشته تا کلیه احتمالات و ویژگی های ممکن برای یک قلم را در پتنت خود به کار گیرد. از جمله فناوری ها و قطعات استفاده شده در این قلم می توان به یک یا چند پردازنده، کارت حافظه، منبع تغذیه، سنسورهای مختلف، واسط های ارتباطی و دستگاه های ورودی/خروجی گوناگون نظیر بلندگو، میکروفن، کلید روشن/خاموش، کلید قطع صدا، سنسور بیومتریک، دوربین و غیره اشاره کرد. احتمال می رود که اپل پنسل در آینده به حسگر اثر انگشت نیز مجهز شود تا امور مربوط به Apple Pay و فرایندهای مالی App Store نیز با سرعت و راحتی بیشتری انجام گیرند.

اپل پنسل

اپل طی سال های اخیر پتنت های بسیاری را برای قلم های هوشمند خود به ثبت رسانده است. اگر به خاطر داشته باشید در سال 2018 پتنتی منتشر شد که نشان می داد قلم اپل برای افزایش دقت دستگاه، از فناوری اولترا ساوند بهره می گیرد. هرچند که این تئوری هیچ گاه به مرحله عمل نرسید. حال باید دید که عاقبت پتنت جدید و البته بلندپروازانه شرکت کوپرتینویی در نهایت چه خواهد بود.  

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع