حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ یک نمایشگر دولایه و باتری ۳۳۰۰mAh خواهد داشت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گوشی تاشوی بعدی سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ (Z Flip) به همراه سری گلکسی S20 در تاریخ ۱۱ فوریه رونمایی خواهد شد و ما هم‌اکنون اطلاعات زیادی را درباره این دستگاه داریم.

با نزدیک شدن به زمان معرفی، اطلاعات دقیق‌تری درباره آن لو خواهد رفت. حالا جدیدترین افشاگری، جزئیات بیشتری را درباره مشخصات هندست در اختیار ما قرار داده است.

این افشاگری که درباره باتری و نمایشگر گلکسی زد فلیپ است توسط یکی از کارشناسان XDA در توییتر منتشر شده است.

توییت اول می‌گوید که بر روی نمایشگر این گوشی علاوه بر یک پوشش شیشه‌ای فوق نازک، از یک لایه دوم پلاستیکی هم استفاده خواهد شد.

هدف از پوشش شیشه‌ای حفظ یکپارچگی نمایشگر است، در حالیکه پلاستیک به عنوان بالاترین لایه از این پوشش محافظت خواهد کرد.

مطمئنا کاربران ترجیح می‌دهند که بر روی نمایشگر دستگاه فقط شیشه وجود داشته باشد، اما ما باید نسبت به تکامل نمایشگرهای تاشو کمی صبور باشیم. این فقط مرحله دیگری از آن فرایند بوده و احتمالا تا آخر امسال شاهد دستگاه‌های تاشو با نمایشگرهای تمام شیشه خواهیم بود.

مشخص نیست که آیا لایه پلاستیکی بعد از خراش برداشتن قابل تعمیر خواهد بود یا نه. اگر این‌طور نباشد خوشبختانه سامسونگ تصمیماتی را اتخاذ کرده که مانع از تعمیر خودسرانه آن توسط کاربران خواهد شد.

ترکیب شیشه-پلاستیک همچنان یک بهبود اساسی در دوام گوشی‌های تاشو است. دوام‌آوری، بزرگترین چالشی است که این هندست‌های نوپا با آن مواجه هستند.

اما توییت دیگر، برخی از مشخصات داخلی گلکسی زد فلیپ را هدف قرار داده و گفته است که گلکسی زد فلیپ دارای یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد بود و به همراه چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ عملکرد خوبی را برای گوشی رقم خواهد زد.

ما از قبل می‌دانستیم که گوشی تاشوی بعدی سامسونگ مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ خواهد بود. این چیپست گرچه تاحدودی کندتر از اسنپدراگون ۸۶۵ (بر روی گلکسی S20 استفاده خواهد شد) است، اما همچنان پردازنده توانمندی بوده و ما شک داریم که کسی درباره عملکرد آن شکایت بکند.

اما در مورد باتری گوشی باید بگوییم که شایعات قبلی ظرفیت آن را ۳۰۷۰ میلی‌آمپرساعت گفته بودند و حالا با این توییت مشخص می‌شود که ظرفیت آن احتمالا ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود. این ظرفیت تقریبا ۱۰ درصد بیشتر از قبلی است و می‌تواند منجر به یک ساعت روشن‌ماندن اضافه‌تر نمایشگر گردد. البته این کار با در نظر گرفتن صفحه نمایش بزرگ ۶.۷ اینچی دستگاه کار راحتی نیست.

گوشی همچنین یک نمایشگر  یک اینچی در قسمت بیرونی خواهد داشت که کاربران خواهند توانست بدون باز و بسته کردن مداوم هندست، نوتیفیکیشن‌ها را بر روی آن مشاهده کنند. شما قادر به گرفتن سلفی با دوربین‌های اصلی نخواهید بود و دوربین داخلی برای این کار کفایت خواهد کرد.

این افشاگری‌ها نشان می‌دهند که سامسونگ می‌خواهد گلکسی زد فلیپ را تبدیل به اولین گوشی تاشو برای استفاده عموم بکند. بزرگترین سوال اینجاست که آیا قیمت این گوشی به‌اندازه همان چیزی که شایعات ادعا می‌کنند پایین خواهد بود؟ اگر قیمت آن حدود ۸۵۰ دلار باشد، احتمالا خیلی‌ها به خریدن آن ترغیب خواهند شد.

رقبای سامسونگ از نزدیک گلکسی زد فلیپ را دنبال خواهند کرد و موفقیت آن در بازار (یا شکست‌اش) تا حد زیادی مشخص خواهد کرد که سایر شرکت‌ها چه میزان منابع برای توسعه گوشی‌های تاشوی خود اختصاص خواهند داد.

آیا کاربران این نسل جدید گوشی‌های هوشمند را با آغوش باز خواهند پذیرفت؟ ما پاسخ این سوال را بعد از یازدهم فوریه خواهیم دانست.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع