افزایش ۵۰ درصدی میزان حافظه‌ی مدل‌های آیفون ۱۲ پرو

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مینگ چی کو، تحلیلگر مشهور TF International، انتظار دارد که اپل در طی سال جاری میلادی از چهار مدل آیفون با صفحه‌نمایش امولد رونمایی به عمل آورد. این مدل‌ها شامل یک آیفون ۵٫۴ اینچی با نام آیفون ۱۲، آیفون ۶٫۱ اینچی با نام آیفون ۱۲ پلاس، یک نسخه‌ی ۶٫۱ اینچی دیگر با نام آیفون ۱۲ پرو و نسخه‌ی ۶٫۷ اینچی با نام آیفون پرو مکس خواهد بود. اکنون قطعا این سوال در ذهن شما پیش آمده است که تفاوت دو نسخه‌ی ۶٫۱ اینچی در چیست که قرار است با نام‌های متفاوت عرضه گردد؟ در پاسخ باید بگوییم که تفاوت این دو مدل در پیکربندی و نحوه‌ی تنظیم دوربین عقب خواهد بود.

یک نسخه‌ی دوم از تحلیل‌ها وجود دارد که توسط تحلیلگران UBS با نام‌های Timothy Arcuri و Munjal Shah ارائه گردیده است. طی گزارش تحقیقاتی که در MacRumors منتشر گردید، تحلیلگران مدل‌های آیفون ۲۰۲۰ با صفحه‌نمایش آمولد چنین چدولی را ارائه نمودند:

افزایش 50 درصدی میزان حافظه‌ی مدل‌های آیفون 12 پرو

اکنون بر اساس تحلیل‌های متفاوت انجام شده، اطلاعات وارد شده در جدول بالا می‌تواند ویژگی‌هایی باشد که طرفداران گوشی‌های آیفون در ماه سپتامبر سال جاری منتظر آن هستند. با وجود گمانه‌زنی‌های قبلیف کو می‌گوید که تمامی این مدل‌ها در سال جاری میلادی با قابلیت پشتیبانی از سیگنال‌های sub-6GHz و mmWave 5G به بازار عرضه می‌شوند. این مورد متضاد با گزارشی است که هفته‌ی گذشته شرکت بازرگانی بین‌المللی Susquehanna منتشر نمود. securities house به مشتریان خود گفت که تا سال ۲۰۲۱ میلادی منتظر آیفون‌های دارای mmWave 5G نباشید.

با این وجود که طیف ورودی sub-6GHz می‌تواند در محیط های دور از دسترس کارایی داشته باشد و قدرت نفوذ بسیار بالایی دارد ولی طیف mmWave با پهنای باند فوق‌العاده سریع خود سرعت بارگیری اطلاعات را افزایش داده و می‌تواند ترافیک بیشتری داشته باشد.

حافظه‌ی مدل‌های آیفون ۱۲ پرو به میزان ۵۰ درصد افزایش یافته است

جدول نمایش داده شده در فوق نشان می‌دهد که تحلیلگران UBS انتظار دارند دو مدل پرو آیفون‌های ۲۰۲۰ از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم برخوردار باشند. در صورتی که این جدول صحت داشته باشد، یعنی به میزان ۵۰ درصد حافظه‌ی گوشی‌های آیفون افزایش پیدا کرده است، زیرا تمامی مدل‌های آیفون‌های ۲۰۱۹ دارای یک حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی بودند. اگر هنوز هم نمی‌دانید که چرا مدل‌های آیفون ۱۲ پرو ۲۰۲۰ باید به میزان ۵۰ درصد حافظه‌ی رم آن‌ها افزایش داشته باشد و از طرفی دیگر همین شایعه برای گلکسی اس ۲۰ سامسونگ نیز مطرح می‌باشد، باید یگوییم که این موضوع به دلیل تفاوت در نحوه‌ی بسته شدن حافظه در سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید می‌باشد. سیستم‌عامل اندروید از جاوا استفاده می‌کند و زمانی که یک اپلیکیشن بسته می‌شود، حافظه‌ای که توسط آن اپلیکیشن برقرار شده است باید روندی را تحت عنوان (Garbage Collection (GC طی کند. در اندروید، حافظه‌ی رم که توسط یک اپلیکیشن احاطه شده بود، پس از بستن اپلیکیشن، آن فضا به طور کامل پاک می‌شود. اما فرآیند GC به حافظه‌ی رم اضافی احتیاجی ندارد.

افزایش 50 درصدی میزان حافظه‌ی مدل‌های آیفون 12 پرو

در سیستم‌عامل iOS، حافظه‌ی رم هنگام بسته شدن یک اپلیکیشنف بلافاصله برای استفاده‌ی اپلیکیشنی دیگر آماده است. بنابراین هیچگونه GC در سیستم‌عامل iOS وجود ندارد و احتیاجی به رم زیادی نیست. در حالی که اندروید از جاوا استفاده می‌کند تا بتواند گوشی‌های اندرویدی را در چندین نسخه‌ی متوالی تولید نماید و سایر تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل نیز بتوانند از این سیستم‌عامل در گوشی‌های خود استفاده نمایند. iOS با چنین مشکلی روبرو نیست، زیرا همان شرکتی که سیستم‌عامل را توسعه داده است، گوشی مورد علاقه‌ی خود را طراحی و تولید می‌نماید. بنابراین سیستم‌عامل iOS در زبان C نوشته شده است.

همچنین انتظار می‌رود که شرکت اپل مجددا یک حرکت خود را که در سال گذشته انجام داد، برای آیفون‌های ۲۰۲۰ تکرار نماید. بر اساس اطلاعات منتشر شده در مورد آیفون‌های ۲۰۲۰، میزان ظرفیت باتری آن‌ها دوباره به مقدار مناسبی افزایش خواهد داشت. یکی از شایعاتی که به طور کامل رد شده است، استفاده سنسور اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش به جای قابلیت Face ID در آیفون‌های ۲۰۲۰ می‌باشد که اکنون با رد این خبر انتظار می‌رود که در آیفون‌های ۲۰۲۰ شاهد چنین تغییری باشیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع