ارزش شرکت آلفابت به 1 تریلیون دلار رسید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت آلفابت 1 تریلیون دلاری شد. آلفابت چهارمین شرکت آمریکایی محسوب می شود که ارزش آن به 1 تریلیون دلار می رسد.

ارزش آلفابت که شرکت مادر گوگل محسوب می شود، به 1 تریلیون دلار رسید. با توجه به این موضوع، آلفابت تبدیل به چهارمین شرکت آمریکایی با چنین ارزشی می شود. قبل از پایان معاملات بازار در روز پنجشنبه، ارزش هر سهم این شرکت به 1451.70 دلار رسید که در مقایسه با روز گذشته، افزایش 0.87 درصدی را تجربه کرد.

در دسامبر سال گذشته میلادی، ساندار پیچای به عنوان مدیر عامل آلفابت انتخاب شد. در سال های اخیر این شرکت با مشکلات زیادی روبه‌رو شده؛ با این حال توانسته ارزش خود را افزایش دهد. آلفابت در تاریخ 3 فوریه گزارش مالی سه ماهه چهارم خود را منتشر می کند. بر اساس پیش بینی تحلیلگران وال استریت، درآمد این شرکت در این محدوده زمانی به 46.9 میلیارد دلار می رسد که با مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، رشدی 20 درصد دارد.

اپل اولین شرکت آمریکایی بود که ارزش آن در سال 2018 به 1 تریلیون دلار رسید. در همان سال نیز آمازون تبدیل به یک شرکت تریلیون دلاری شد، البته ارزش آن کاهش پیدا کرد. ارزش مایکروسافت در آوریل 2019 به 1 تریلیون دلار افزایش پیدا کرد تا تبدیل به سومین شرکت آمریکایی با این ارزش بالا شود.

ارزش شرکت آلفابت

اولین شرکت 1 تریلیون دلاری جهان، PetroChina است. ارزش این شرکت در سال 2007 به 1 تریلیون دلار رسید. در دسامبر سال گذشته میلادی شرکت نفتی آرامکو توانست تبدیل به اولین شرکت جهان با ارزش 2 تریلیون دلار تبدیل شود.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که ارزش 1 تریلیون دلاری به معنای سلامت مالی یک شرکت نیست، بلکه تنها یک دستاورد محسوب می شود. شرکت های با ارزش 1 تریلیون دلار همچنان جزو سودده ترین شرکت ها در جهان محسوب می شوند که برای مثال شرکت آرامکو در صدر قرار گرفته است.

انتظار می رود فیس بوک تبدیل به پنجمین شرکت آمریکایی با ارزش 1 تریلیون دلار شود. ارزش این شرکت در حال حاضر برابر با 620 میلیارد دلار است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع