فیس بوک برنامه ای برای پخش تبلیغات در اپلیکیشن واتساپ ندارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – علیرغم تشکیل تیم تحقیقاتی برای اعمال تبلیغات در اپلیکیشن واتساپ به نظر می رسد که فیس بوک فعلا از انجام این کار صرف نظر کرده است.

طبق گزارش جدید وال استریت ژورنال، فیس بوک از اعمال تبلیغات در پیام رسان WhatsApp صرف نظر کرده است. این کمپانی، تیم موردنظر برای یافتن روش های موثر جهت یکپارچه سازی تبلیغات در این سرویس را منحل کرده و ظاهرا دیگر روی برنامه واتساپ کار نمی کند. فیس بوک از سال 2018 قصد داشت تا تبلیغات را در بخش Status این پیام رسان محبوب قرار دهد تا بدین وسیله منبعی برای کسب درآمد به وجود آورد.

یان کوم، بنیان گذار WhatsApp مخالف پر و پا قرص تبلیغات بوده و آن ها را توهینی به شعور کاربران می دانست. البته کوم چند ماه پیش از خبر اعمال تبلیغات در Status، از منصب خود در سال 2018 کناره گیری کرد. گفته می شود که کوم به دلیل اصرار فیس بوک در استفاده از داده های کاربران برنامه و تضعیف رمزنگاری در آن، از داشتن هر گونه سهمی در این میان دست کشید.

برایان اکتون، یکی دیگر از موسسان واتساپ و دوست یان کوم، یکسال قبل از او واتس آپ را رها کرد. اکتون پس از جدایی و انتشار خبر رسوایی فیس بوک، با ارسال هشتگ #detelefacebook نارضایتی خود از این شرکت را در فضای توییتر به نمایش گذاشت.

اپلیکیشن واتساپ

البته هنوز مشخص نیست که آیا فیس بوک به طور کلی برنامه ای برای پخش تبلیغات در اپلیکیشن واتساپ دارد یا خیر. در حال حاضر، تمرکز عمده این اپلیکیشن پرطرفدار روی ایجاد ویژگی های کاربردی برای کاربران تجاری معطوف شده است، چرا که افراد بسیاری در کشورهای در حال توسعه، از این پیام رسان برای اهداف تجاری خود استفاده می کنند.

واتساپ در سال 2018 یک اپلیکیشن سرویس مشتری اختصاصی را منتشر کرد و اخیرا نیز قابلیت ایجاد کاتالوگ محصولات را در برنامه فعال کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع