بی وای دی هان از راه رسید؛ آیرودینامیک بهتر از تسلا مدل S!

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – بی وای دی هان در نمایشگاه خودروی پکن 2020 معرفی می شود. با این حال به تازگی برخی مشخصات و همچنین تصاویر رسمی آن منتشر شده است.

اولین تصاویر خودروی سدان پرچمدار BYD با نام هان منتشر شد. این خودرو در دو مدل برقی و پلاگین هیبریدی وارد بازار می شود. در حالی که هر دو این مدل ها از طراحی جذابی بهره می برند، تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. برای مثال نسخه پلاگین هیبریدی خودروی BYD Han دارای جلو پنجره سنتی و چراغ های مشابه با خودروهای آئودی است. مدل تمام الکتریکی این خودروی چینی بدون جلو پنجره و با چراغ های باریک طراحی شده است.

بی وای دی هان

در نمای جانبی مدل های مختلف بی وای دی هان از طراحی مشابه بهره می برند؛ با این حال شاهد تفاوت هایی در طراحی بخش پشتی آن ها هستیم. برای مثال مدل برقی دارای بخش زیر سپر مشکی رنگ و دیفیوزر کوچکتر است. بی وای دی سعی کرده تا جای ممکن این خودرو را آیرودینامیک طراحی کند. ضریب درگ بی وای دی هان تمام الکتریکی برابر با 0.233 بوده که عملکرد بهتری از تسلا مدل S با ضریب درگ 0.24 دارد.

مشخصات فنی بی وای دی هان

مشخصات فنی بی وای دی هان

این خودرو در نسخه های مختلف به فروش می رسد. مدل پایه آن از یک موتور برقی بهره می برد که 218 اسب بخار قدرت تولیدی آن به چرخ های عقب منتقل می شود. مدل قدرتمندتر آن دارای دو موتور برقی است. این دو موتور در مجموع قدرتی برابر با 268 اسب بخار تولید می کنند و آن را در اختیار چهار چرخ این سدان چینی قرار می دهند. برد این خودرو با هربار شارژ برابر با 450 کیلومتر است.

خودروی BYD Han پلاگینی هیبریدی به یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ مجهز می شود که قدرتی برابر با 189 اسب بخار تولید می کند. این موتور به همراه سه موتور برقی، در مجموع 476 اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار می دهند. این محصولات در ماه آوریل سال جاری میلادی در نمایشگاه خودروی پکن به صورت رسمی معرفی خواهند شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع