اینستاگرام دکمه IGTV را از اپلیکیشن خود حذف کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بر اساس گزارش TechCrunch، اینستاگرام دکمه میانبر بخش IGTV را از سمت راستِ گوشه بالایی اپلیکیشن خود حذف کرده است. این دکمه پیش از این در صفحه اصلی این برنامه که به فیسبوک تعلق دارد، قرار داشت. IGTV که ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه شد، سرویس مختص ویدئوهای طولانی اینستاگرام است که در ابتدا به منظور رقابت با یوتیوب در دسترس کاربران این شبکه اجتماعی قرار گرفت.

اینستاگرام می‌گوید، پس از اینکه دانسته تعداد کمی از کاربران برروی این دکمه کلیک می‌کنند، تصمیم به حذف آن گرفته است. سخنگوی اینستاگرام به وب‌سایت TechCrunch گفته است:

بیشتر افراد محتوای بخش IGTV را از طریق پیش‌نمایش‌ها در Feed، کانال IGTV در قسمت Explore، پروفایل‌های تولیدکنندگان محتوا و اپلیکیشن مستقل آن پیدا می‌کنند. تعداد بسیار کمی از [کاربران] برروی دکمه IGTV که در قسمت بالا سمت راستِ صفحه اصلی اپلیکیشن اینستاگرام قرار دارد، کلیک می‌کنند.

اگرچه این تغییر، یک تغییر جزئی محسوب می‌شود اما باعث شده تا رابط کاربری صفحه اصلی اپلیکیشن اینستاگرام نسبت به قبل، کمتر باعث حواس‌پرتی کاربران شود. از سوی دیگر، این تغییر باعث شده است تا کسانی که دنبال محتوای بیشتری از قابلیت IGTV اینستاگرام هستند، به صورت عمیق‌تری به جستجوی محتوای مدنظر خود بپرازند. البته، شما می‌توانید اپلیکیشن مستقل IGTV را نیز دانلود کنید. با این حال، آمار نشان می‌دهد که تعداد نسبتاً کمی از کاربران یک میلیاردی اینستاگرام اقدام به نصب این نرم‌افزار کرده‌اند و اپلیکیشن رقیب، یعنی TikTok تعداد دانلود بیشتر و به طبع، کاربران بیشتری نیز دارد.

این اقدام، نشانه جدیدی از این موضوع است که اینستاگرام IGTV را به عنوان سرویسی مستقل و مجزا از اینستاگرام اولویت‌بندی کرده است. هفته گذشته، AdWeek گزارش داد که کاربران هم اکنون می‌توانند ویدئوهای IGTV را همانند نحوه ارسال ویدئو برروی فید اصلی پروفایل خود، پُست کنند.

اینستاگرام از زمان عرضه سرویس IGTV سعی داشته است تا تولیدکنندگان محتوا و کاربران زیادی را به این برنامه جذب کند. با این حال، این سرویس هنوز فاصله زیادی تا فرصت‌های کسب درآمد کاربران یوتیوب از تبلیغات در پیش دارد و تولیدکنندگان گفته‌اند که برندهای مطرح، پیشنهادهایی هم سطح با محتوای پشتیبانی شده برای پست‌های اصلی اینستاگرام را برای ویدئوهای IGTV ارائه نمی‌دهند و همین موضوع هم باعث کاهش رغبت این افراد به تولید محتوا برروی این سرویس شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع